Exclusief tijdschrift voor Nederlandse elite start advertentieverkoop


périodique élitaire is een tweemaandelijkse tijdschrift dat gratis wordt verstuurd naar de 100.000 meest vermogenden en invloedrijksten in Nederland.

ROTTERDAM, 20151110 -- Neal S. Lachman, oprichter van NSL & Co. International B.V., kondigde onlangs de herlancering aan van périodique élitaire, een tweemaandelijkse tijdschrift dat gratis wordt verstuurd naar de 100.000 meest vermogenden en invloedrijksten in Nederland. Nu maakt dhr. Lachman bekend dat de eerste editie van périodique élitaire zal verschijnen op 30 maart a.s..

De doelgroep van het tijdschrift bestaat uit de landelijke adel, patriciaat, zakelijk-, politiek-, en de sociale elite. Deze kleine groep vormt de meerderheid van de Nederlandse opinieleiders, eindbeslissers en policy-makers.   

Om de verfijnde smaak van haar veeleisende en onderscheidende lezers te vervullen zal périodique élitaire niet uitsluitend focussen op onderwerpen zoals geld en luxe. Integendeel, het tijdschrift offert een nostalgische oase van rust en diepgang, met veelbetekenende en uitmuntende inhoud dat betrouwbaarheid en duurzaamheid uitademt.   

“Na 18 jaar is dit mijn tweede keer als uitgever van périodique élitaire. De timing kon niet beter zijn. Er zijn al veel goede tijdschriften beschikbaar, maar er is nog steeds een onvervulde behoefte bij de elite aan een prominente, betrouwbare en invloedrijke medium dat is opgezet voor hen, namens hen, en met hen. Alhoewel het eerste tijdschrift grote waardering kreeg van haar elite lezers, creëren wij nu een tijdschrift dat qua diepgang geïnspireerd is door kwaliteitsbladen zoals “The Economist”, maar dan met human interest, sociale-, psychologische en filosofische analyses en verhalen,” zei Neal Lachman, uitgever van het tijdschrift. “Bovendien zal périodique élitaire leden van de landelijke elite profileren op vele manieren, bijvoorbeeld een spotlight interview of een diepte-verhaal. Zulks interactiviteit en onderlinge afhankelijkheid met en onder onze elite lezers maakt périodique élitaire een gewichtig medium en vooraanstaand platform voor haar eigen doelgroep.”

In Nederland heeft de doelgroep “superrijken” (3.400 in totaal) van périodique élitaire een gedistingeerde leeftijd van 75-79 jaar, en de gemiddelde leeftijd van de daarop volgende zeer vermogende segment (meer dan 97.000 in totaal) is een gesofisticeerde 65-71 jaar. Deze elite is bewust van haar sociale verantwoordelijkheid naar de maatschappij in het algemeen; in het bijzonder voelen zij betrokkenheid bij ontwikkelingen in het landelijke onderwijs en gezondheidszorg. Het moge duidelijk zijn dat deze doelgroep niet op zoek is naar snelle, flitsende en drukke artikelen. De super-vermogende lezer wilt inhoud dat betekenisvol en betrouwbaar is en dat relevant is voor hen en degene in hun sociale kringen.    

“U zult in dit tijdschrift geen artikelen vinden over privévliegtuigen, jet-setting beroemdheden of superauto’s. Ook is périodique élitaire geen zakentijdschrift; er zijn genoeg tijdschriften die daarin voorzien voor dat doelgroep,” zei Diepak Kasi, Commercieel Directeur. “Uiteraard zal er genoeg aandacht worden besteedt aan de positieve en interessante zaken waarvan een vermogende persoon geniet, voornamelijk omdat onderzoek heeft uitgewezen dat meer dan de helft van de vermogenden van hun rijkdom in het heden willen genieten maar tegelijkertijd ook hun familie willen ondersteunen. Door onze kennis van de elite, en door gebruik te maken van experts zoals Vision2b en VIP Leads, kunnen wij adverteerders en sponsors de best mogelijke exposure aanbieden onder tenminste 100.000 van Nederlands’ meest vermogende en invloedrijke individuen en huishoudens.”

Doelgroep: Nederlands’ allerrijksten   
“Adverteren in périodique élitaire biedt u de unieke gelegenheid om uw merk of product onder de directe aandacht te brengen van de 100.000 superrijke individuen en huishoudens,” zei adviseur Peter Gouw, Marketing & Big Data Specialist bij Vision2B. “Onderzoek heeft aangetoond dat deze groep verantwoordelijk is voor een belangrijk deel van de uitgaven aan luxe producten en diensten.” 

De magazine is een krachtige marketing en branding platform voor luxe- en kwaliteitsmerken. “Met de lancering van périodique élitaire wordt adverteerders een unieke en onvergelijkbare medium geboden dat hen helpt de meest vermogenden en invloedrijken van het land direct en rechtsreeks te bereiken en daardoor de imago van hun merk te bouwen en versterken,” zei Tim Koopmans, Managing Director van Cardatapool.com en VIP Leads, bouwers van de meest betrouwbare en up-to-date database van miljonairs. “Met de strategische alliantie tussen VIP Leads en périodique élitaire wordt gegarandeerd dat de magazine op de deurmat verschijnt van de 100.000 meest vermogenden in Nederland. 

Adverteren en sponsoring gereserveerd voor exclusieve merken
Om de exclusieve karakter van périodique élitaire te waarborgen geven wij de voorkeur aan adverteerders als strategische partners. Alhoewel wij een aantal full-page advertenties toelaten in périodique élitaire, zullen wij onze strategische partners ook een platform aanbieden dat verder gaat dan de traditionele "advertorial" om hun verhaal te delen, om de doelgroep te informeren, en om de aandacht te trekken van Nederlands’ meest vermogende en invloedrijke elite. Om de exclusieve look and feel van périodique élitaire te waarborgen en om toegang tot haar kieskeurige doelgroep te beperken is adverteren in de magazine gereserveerd voor kwaliteitsproducten en diensten die doorgaans geassocieerd worden met vermogende individuen en huishoudens.  Adverteren in het magazine is voorbehouden aan één (1) merknaam per sector, hetgeen betekent dat dit een de facto exclusiviteitsovereenkomst wordt. 

Herlancering 
Neal Lachman was de initiële uitgever van périodique élitaire in 1997. Hij lanceert périodique élitaire opnieuw met een zelfs nog grotere gedrevenheid, met toewijding aan het creëren van een blijvende medium van voortreffelijke kwaliteit. Dhr. Lachman heeft een aantal betrouwbare en deskundige mensen benoemd om te garanderen dat périodique élitaire een continu succes zal zijn. 

NSL & Co. International B.V. (www.nslfunds.com), dat door dhr. Lachman en diverse zakenpartners is opgericht, ondersteunt de nieuwe Nouveau Elite Media met de lancering van périodique élitaire in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, en de Verenigde Arabische Emiraten.