Europese webshop voor groeiende Crossfit community

dinsdag 17 november 2015 10:00 Economie

Dit is een origineel bericht van CF Lifestyle

Delft, 16 november 2015 - Nu steeds meer Europeanen aan Crossfit doen en het aantal Crossfit sportscholen exponentieel blijft groeien, steekt het Nederlandse CF Lifestyle BV de grenzen over. Met een nieuwe internationale webshop in vijf talen wil het bedrijf Crossfitters in heel Europa helpen aan geschikte kleding, uitrusting, accessoires en gezonde voedingssupplementen.

Begin 2016 lanceert CF Lifestyle zelfs een eigen kledinglijn. Hiermee speelt het in op een groeiende behoefte in de markt. Het Nederlandse merk werd in 2014 opgericht door een groep Crossfitters die ontdekte hoe moeilijk en duur het was om aan de juiste kleding en spullen te komen. De recente overname van hun bedrijf opent de weg naar verdere groei. ,,De populariteit van Crossfit groeit in heel Europa, maar in landen als Italie, Spanje, Frankrijk en Duitsland bestaat nog niet zoiets als CF Lifestyle. Daarom willen we ook die markt bedienen," legt directeur Kim Kooren van CF Lifestyle uit.

Crossfit is een vorm van training die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek in een trainingsvorm combineert, maar ook raakvlakken heeft met andere sporten als roeien, zwemmen of zelfs yoga. Het trainingsprogramma is ontwikkeld in Amerika. Doel is om met natuurlijke bewegingen zoals duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen, ongeacht leeftijd, beroep of fysieke gesteldheid, zo snel mogelijk fit en gezond te worden. En dat op een objectief meetbare manier.

In 2005 bestonden er nog 18 Crossfit sportscholen, of Boxes, zoals die officieel genoemd worden. Inmiddels zijn er wereldwijd 11.000 aangesloten Boxes. Nederland telt al ruim 30.000 beoefenaars en 120 Crossfit boxen. In heel Europa zijn dat er bijna 2200. ,,Crossfit is meer dan een trainingsprogramma. Doordat mensen blijven hangen, socializen, elkaar motiveren tijdens workouts en samen aan wedstrijden meedoen is een community ontstaan," zegt Kooren. ,,Wij willen hen ondersteunen en helpen gezonder te worden."

Vandaar ook de naam CF Lifestyle. De webshop levert niet alleen alle benodigde kleding en accessoires, maar ook gezonde vitamines en voedingssupplementen, foamrollers en verzorgingsproducten. CF Lifestyle wil een op Europese leest geschoeid merk neerzetten. Daarom lanceert het begin 2016 zijn eerste, eigen kledinglijn.

Zie ook www.cf-lifestyle.com