Salesforce publiceert cijfers derde kwartaal boekjaar 2016


19 November 2015

Utrecht, 19 november 2015 - Salesforce (NYSE: CRM), het Customer Success Platform en 's werelds meest gebruikte CRM-applicatie, heeft de financiele resultaten bekendgemaakt van het derde kwartaal van boekjaar 2016 (dat afliep op 31 oktober 2015).

* Omzet tweede kwartaal $1.71 miljard, 24% meer dan het voorgaande jaar, 27%% bij constante wisselkoersen
* Uitgestelde omzet $85 miljard, 28% meer dan het voorgaande jaar, 30% bij constante wisselkoersen
* Nog te factureren uitgestelde omzet van circa $6,7 miljard, 24% meer dan het voorgaande jaar
* De omzetverwachting voor het vierde kwartaal van het boekjaar 2016 ligt tussen de $1.782 en $1.792 miljard
* De omzetverwachting voor het gehele boekjaar 2016 ligt tussen de $6,64 miljard en $6,65 miljard

Exceptionele prestatie
`Salesforce heeft ook dit kwartaal weer een exceptionele prestatie geleverd met 27% omzetgroei bij constante wisselkoersen en 30% groei in uitgestelde omzet bij constante wisselkoersen,' stelt Marc Benioff, CEO van Salesforce. `Daarnaast ben ik zeer verheugd te kunnen melden dat Salesforce in
het fiscale jaar 2017 een omzet van $8 miljard verwacht. We zijn dus op de goede weg om als snelste leverancier van enterprise software de grens van $10 miljard te doorbreken.'

`In Q3 hebben we over de gehele linie groei laten zien, de non-GAAP operating margin werd uitgebreid met 221 basispunten, waardoor we voor het zesde opeenvolgende kwartaal verbeteren ten opzichte van het jaar daarvoor,' stelt Marc Hawkins, CFO van Salesforce. `Voor het volledige fiscale jaar
2016 verwachten we tussen de $6,64 miljard en $6,65 miljard in omzet en we verhogen de non-GAAP EPS guidance naar 75 cent.'
##

Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.