Betaaldienstverlener Mollie verwacht 100% transactiegroei


24 November 2015

Amsterdam, 24 november 2015 - Mollie, een betaaldienstverlener, bouwt haar voorsprong op het gebied van online betalingen verder uit. Het bedrijf speelt met zijn innovatieve en eenvoudig toegankelijke oplossingen in op de laatste ontwikkelingen in de fintech-markt en groeit hard. Het
Nederlandse bedrijf heeft in het lopende jaar al 90% groei in transactievolume behaald ten opzichte van het vorig jaar. De magische grens van 100% transactiegroei verwacht Mollie eind 2015 te doorbreken. Om deze groei vast te houden zal Mollie versneld een aantal innovatieve diensten gaan
uitbrengen en haar oplossingen gaan uitrollen naar andere Europese landen.

Het aantal actieve klanten van Mollie neemt sterk toe. Met ruim 18.000 actieve klanten is Mollie al enige tijd, gemeten naar aantal klanten, de grootste online betaaldienstverlener op de Nederlandse markt. Deze groei wil Mollie ook in 2016 doorzetten. Gaston Aussems, directeur van Mollie: `Met
onze strategie gericht op eenvoud in elektronische betalingen, goede service en het continu doorvoeren van innovaties spelen we in op de ontwikkelingen in de markt.'

Payment for Platforms Mollie ontzorgt klanten onder meer door middel van zijn technologische innovaties. Hiermee weet het bedrijf zelfs de meest complexe betaalafhandelingen snel en eenvoudig te realiseren. Dit maakt dat de fintech-startup stevig doorgroeit. Met het onlangs gelanceerde Payment
for Platforms boort het bedrijf een nieuwe doelgroep aan. Voor opkomende spelers zoals marktplaatsen (bijvoorbeeld AirBnB en thuisbezorgd.nl) en ticketing-platformen waar kopers en verkopers samenkomen, kan Mollie de complexe betaalstromen afhandelen.

Groei e-commerce Nederland In Nederland werpt Mollie's strategie steeds meer vruchten af, waardoor het bedrijf vijf maal harder groeit dan de sector als geheel. Nederlandse consumenten gaven in de eerste helft van dit jaar 18,4% meer uit aan de online aankoop van producten en diensten ten
opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Voor een aanzienlijk deel wordt deze toename bepaald door de aanschaf van diensten via het internet, zoals vliegtickets en verzekeringen, maar ook andersoortige diensten waar je het minder snel van verwacht. Aussems ligt toe: `Het type bedrijven dat
actief is in de e-commerce wordt diverser, het zijn niet alleen meer de e-tailers die hun klanten digitaal laten afrekenen. Ook bijvoorbeeld zzp'ers, zoals loodgieters en designers, maken steeds meer gebruik van elektronisch factureren. En ook cursussen en schoolgelden worden steeds vaker
online betaald.'

Grenzeloos online shoppen Ook in het buitenland is e-commerce niet meer te stuiten. In Duitsland was de e-commerce groei in 2014 bijvoorbeeld 12,3 procent. De groeiambities van Mollie beperken zich dan ook niet tot Nederland. Volgens Aussems ontbreekt het in veel Europese landen aan eenvoudige
en innovatieve producten zoals Mollie die biedt. Het succes op de Belgische markt, waar Mollie vanaf begin 2015 ook actief, heeft dit reeds bewezen.

##

Over Mollie
Mollie is een van de eerste succesvolle fintech-bedrijven in Nederland. Het bedrijf levert diensten voor eenvoudig, betrouwbaar en zorgeloos online betaalverkeer. De in 2004 opgerichte Payment Service Provider (PSP) verzorgt inmiddels voor meer dan 18.000 actieve websites verschillende
betaaltransacties, onder meer via iDEAL, creditcard en Bitcoin. De API-koppelingen die het bedrijf heeft met veelgebruikte e-commerce platforms, zoals Magento, WordPress, SEOShop en Shopify, maken dat gebruikers van deze platformen de voordelen van Mollie kunnen benutten. Alle software
ontwikkelt Mollie in huis. Het bedrijf kan betalingen afhandelen voor elk type organisatie, van klein tot groot en met eenvoudige tot complexe websites, bedrijfssystemen en betaalafhandelingen. Er is slechts een API-koppeling en een contract met Mollie nodig om van alle betaalmethodes gebruik
te kunnen maken. Het klantenbestand van Mollie bestaat onder meer uit: Beslist.nl, Coffee Company, Deliveroo, Grolsch, ID&T, Ronald McDonald Kinderfonds, TMG en Utopia. Het hoofdkantoor van Mollie is gevestigd in Amsterdam en er werken ruim 30 medewerkers. Mollie heeft een vergunning van de
Nederlandsche Bank voor het opereren als betaalinstelling. Daarnaast is het bedrijf Payment Card Industry Data Security Standard (PCI DSS)-gecertificeerd en bestuurslid bij de Nederlandse tak van de Association of Certified Anti-Money laundering Specialists (ACAMS). Voor meer
informatie: www.mollie.com.