Salesforce introduceert Marketing Cloud Predictive Journeys


24 November 2015

Predictive Scores voorspelt de kans dat een klant zich aan een merk verbindt en Predictive Audiences stelt klantsegmenten samen en definieert hiervoor de optimale customer journey
Amsterdam, 24 november 2015 - Salesforce [NYSE: CRM], het Customer Success Platform en `s werelds meest gebruikte CRM-oplossing, kondigt Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys aan. Met Marketing Cloud Predictive Journeys kunnen marketeers crm- en marketingdata combineren met relevante
contextuele informatie, zoals web browsing-activiteit en e-mail engagement. De nieuwe onderdelen Predictive Scores en Predictive Audiences voorspellen de optimale volgende stap in elke customer journey.
Uit onderzoek van Forrester blijkt dat maar 36 procent van de voorlopers op het gebied van customer experience continu bijhouden wat er gebeurt tijdens interactie van hun organisatie met een klant. Er zijn voldoende tools in omloop om klantervaring te kunnen volgen, maar die werken vaak als
een ouderwetse plattegrond. Voor vertrek op vakantie kijk je op zo'n kaart waar je naartoe moet rijden. De statische informatie levert vaak niet de meest optimale route, omdat er geen rekening wordt gehouden met allerlei onverwachte zaken tijdens de reis, zoals files, omleidingen en
wegversperringen.

Optimale route
Marketeers hebben tegenwoordig meer nodig dan statische informatie om de optimale route voor hun klant te bepalen. Maar het is voor hen onmogelijk om alle interactie van een klant met een merk individueel te analyseren en slim in te zetten. Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys
voorspelt de waarschijnlijkheid dat een klant ingaat op een specifieke actie en gaat hiermee een stap verder dan alleen het aanbieden van de juiste content op het juiste moment.

Nieuwe onderdelen
Nieuwe onderdelen in de Salesforce Marketing Cloud Predictive Journeys zijn:

* Predictive Scores: met deze nieuwe tool kan een marketeer zien hoe groot de kans is dat een klant zich aan een merk verbindt. Een online retailer weet op deze manier hoe groot de kans is dat een klant een e-mail opent, zich voor een mailinglijst uitschrijft of juist een aankoop doet.
Daarnaast kunnen marketeers dashboards samenstellen waarin een overzicht wordt gegeven van verschillende klantsegmenten.
* Predictive Audiences: is een slimme segmentatie-tool om klantdata te verzamelen en het publiek in te delen in groepen gebaseerd op hun Predictive Scores. Als het bijvoorbeeld waarschijnlijk is dat een klant zich zal uitschrijven, kan een retailer een zogeheten re-engagement journey Wanneer
een klant positief reageert op de nieuwe content is de kans dat hij zich uitschrijft lager. Deze (potentiele) klant wordt automatisch in een nieuwe journey geplaatst, waarbij de kans op een nieuwe interactie groot is.

##
Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm - een geintegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, varierend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een
werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en -wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen
toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals
KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.