Bekendmakingen week 50 - 2015


Publicatie verkeersbesluit

Burgemeester en wethouders van de gemeente Heerhugowaard hebben besloten.

* Een individuele gehandicaptenparkeerplaats aan de Hortensialaan 16 te verwijderen

Wilt u het besluit inzien?

Het verkeersbesluit is inmiddels digitaal gepubliceerd op staatscourant.nl.

Het besluit ligt tot ter inzage.

U kunt het besluit op de volgende locatie inzien:

* Gemeentehuis, informatiebalie, Parelhof 1,

openingstijden, maandag tot en met donderdag van 10:00 uur tot 17.00 uur en vrijdag van 10.00 tot 20.00 uur.

Wilt u bezwaar maken?

Als belanghebbende kunt u binnen zes weken na de publicatiedatum een bezwaarschrift indienen. Meer details over hoe u bezwaar kunt maken vindt u in het verkeersbesluit.

Wilt u meer informatie?

Neem dan contact op met Het Sociaalplein van de gemeente Heerhugowaard, bereikbaar maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 14072 of via e-mail naar hetsociaalplein@heerhugowaard.nl.

50SP09

Publicatie ontwerp verkeersbesluiten van Veenweg

Burgemeester en wethouders van de gemeente Heerhugowaard spreken het voornemen uit om op de van Veenweg:

* tussen de Oosttangent en de Oostdijk een maximumsnelheid in te stellen van 30 km/u
* een permanente afsluiting voor gemotoriseerd verkeer te plaatsen tussen huisnummer 162 en de Oostdijk door dit gedeelte om te vormen naar een verplicht fietspad.
* een doseerinstallatie te plaatsen op de van Veenweg, tussen de Oosttangent en de Oosterweg (-Noord)

Dit is in twee afzonderlijke ontwerp verkeersbesluiten vastgelegd

Wilt u het besluit inzien?

De ontwerp verkeersbesluiten zijn inmiddels digitaal gepubliceerd op staatscourant.nl. De besluiten ligt tot 15 januari 2016 ter inzage. U kunt de besluiten op de informatiebalie van het Gemeentehuis Heerhugowaard, Parelhof 1, inzien op maandag t/m donderdag van 10.00 tot 17.00 uur en op
vrijdag van 10:00 tot 20.00 uur

Welke stukken liggen ter inzage?

* De ontwerp verkeersbesluit
* Situatieschetsen van de afsluitingen

Wilt u uw mening geven?

Voordat het college van burgemeester en wethouders een definitief besluit neemt, wordt het ontwerpbesluit ter inzage gelegd voor een periode van 6 weken, dat is tot en met 15 januari 2016. De gemeente volgt in dit geval de procedure volgens de artikelen 3:15 en 3:16 Algemene wet bestuursrecht.

Het is voor iedereen mogelijk zijn mening te geven over dit ontwerpbesluit. Dat kan door het indienen van een zienswijze tijdens de periode waarin het ontwerpbesluit ter inzage ligt.

Een zienswijze kan schriftelijk , per e-mail of mondeling worden ingediend. Wilt u uw zienswijze mondeling toelichten, maak dan eerst een afspraak bij de gemeente via tel. 14 072. De gemeente zal, mochten er meer mensen behoefte hebben om een mondelinge zienswijze te geven, mogelijk een
hoorzitting organiseren.

De zienswijzen op het ontwerpbesluit zullen worden meegenomen in de definitieve beslissing van burgemeester en wethouders. Op het definitief besluit is alleen beroep mogelijk door diegenen die een zienswijze hebben ingediend op het ontwerpbesluit. (of kan aantonen daartoe redelijkerwijs niet
in staat te zijn geweest)

Wilt u meer informatie?

Neem dan contact op met dhr. M.J. Ippel, tel 14 072, of via e-mail naar post@heerhugowaard.nl

50WB16

INGEDIENDE AANVRAGEN VOOR EEN OMGEVINGSVERGUNNING

Burgemeester en wethouders van Heerhugowaard maken bekend dat zij de volgende aanvragen voor een omgevingsvergunning hebben ontvangen:

Datum

Ingekomen Locatie Werkzaamheden

19-11-2015 Gele Lishof het aanbrengen van een duiker en

Realiseren fietsverbinding tussen Oosttangent en Oosterweg Noord

24-11-2015 Gildestraat 1 aanbrengen lichtreclame

24-11-2015 Nijverheidsstraat 1B vestigen bedrijf Brezan

27-11-2015 Nijlkrokodil 3 plaatsen dakkapel achter

01-12-2015 Tuin van Helium 8 plaatsen dakopbouw

01-12-2015 Gildestraat 1 wijzigen entree

02-12-2015 Dille 4 plaatsen dakkapel

Deze aanvragen zijn of worden in behandeling genomen. Het is altijd mogelijk om een aanvraag in te zien. Belt u even als u van plan bent langs te komen of maak een afspraak via www.heerhugowaard.nl/afspraak. De frontoffice van de afdeling Omgevingsvergunning is bereikbaar onder telefoonnummer
14 072

VERLEENDE OMGEVINGSVERGUNNINGEN/BOUWVERGUNNINGEN

Door burgemeester en wethouders van Heerhugowaard verleende vergunningen:

Datum

verzonden Locatie Werkzaamheden

04-12-2015 Noordscharwouder- bouwen van een plantenopkweekbedrijf polderweg 7 bestaande uit kassen en een kantoor, met een uitrit en 3 watersilo's

04-12-2015 Oostdijk 53 verbouwen van de schuur/opslag

ONTHEFFINGS- EN OMGEVINGSPROCEDURE

Hieronder vindt u een opsomming van de plannen waarvoor burgemeester en wethouders van Heerhugowaard in afwijking van de geldende regelgeving medewerking willen verlenen:

Locatie Werkzaamheden

Ooster Vlaerdinge 19 Doortrekken van een hekwerk

In verband hiermee liggen bovengenoemde aanvragen, ontwerpbesluiten en bijbehorende stukken, met ingang van de dag na uitgifte van deze krant, gedurende twee weken voor iedereen ter inzage en bestaat de mogelijkheid om een zienswijze in te dienen. U kunt de stukken inzien via
www.heerhugowaard.nl/terinzage of aan de balie van het gemeentehuis. Voor informatie over de het indienen van een zienswijze zie elders op de pagina.

Zienswijze:

Tijdens de genoemde termijn (twee of zes weken) kunnen belanghebbenden een mondelinge of schriftelijke zienswijze indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Heerhugowaard. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze kunt u een afspraak maken via de administratie van de
afdeling Omgevingsvergunning (tel.nr. 14 072). Van de mondelinge zienswijzen wordt een verslag gemaakt.

Bezwaar:

Binnen zes weken na datum van verzending van deze vergunningen kan een bezwaarschrift worden ingediend. Een bezwaarschrift kan alleen schriftelijk worden ingediend bij het college van burgemeester en wethouders van Heerhugowaard, Postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard.

In dit bezwaarschrift vermeldt u:

* uw naam, adres en telefoonnummer;
* de datum;
* een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
* de reden waarom u bezwaar maakt;
* uw handtekening.

Daarnaast kan op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, indien onverwijlde spoed dit vereist, gelet op de betrokken belangen, aan de rechtbank worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden
gericht aan de Rechtbank Noord-Holland, sectie Bestuur, Postbus 1621, 2003BR Haarlem.

Bij een verleende omgevingsvergunning voor de onderdelen:

* kappen;
* handeling met gevolgen voor beschermde monumenten;
* slopen;
* werk of werkzaamheden uitvoeren;

moet nog aanvullend worden vermeld dat de vergunninghouders met de werkzaamheden mogen beginnen, met ingang van de zevende week na dag van bekendmaking (is dag van verzending van de vergunning aan aanvrager), ongeacht eventueel ingediende bezwaren

Beroep:

Tegen dit besluit kan beroep worden ingesteld. Het beroepschrift moet binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit zijn ingediend bij de Rechtbank Noord-Holland, sectie Bestuur, Postbus 1621, 2003BR Haarlem. Voor het in behandeling nemen van het beroep is griffierecht verschuldigd.

U kunt ook digitaal beroep instellen bij de rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.

Daarnaast kan op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, indien onverwijlde spoed dit vereist, gelet op de betrokken belangen, aan de rechtbank worden verzocht een voorlopige voorziening te treffen. Een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening moet worden
gericht aan de President van de Rechtbank.

50OV66

Bekendmaking vaststelling Bodemfuctieklassekaart en bodemkwaliteitskaart Heerhugowaard

Burgemeester en Wethouders maken bekend dat zij op 22 september 2015 heeft besloten om de bodemfunctieklassekaart en bodemkwaliteitskaart voor Heerhugowaard vast te stellen.

Het Besluit bodemkwaliteit verplicht de gemeenten een bodemfunctieklassenkaart voor hun beheersgebied op te stellen (art. 55 van het Besluit).

Een bodemfunctieklassenkaart geeft de ligging aan van gebieden met de functies (bestemming) wonen, industrie en overige gebieden. Hierbij is de gevoeligste functie binnen een gebied leidend.

De gemeenten hebben tevens een bodemkwaliteitskaart voor hun beheersgebied opgesteld.

Een bodemkwaliteitskaart geeft de actuele kwaliteit van de bodem weer. Hiertoe wordt het gebied waar de kaart voor geldt ingedeeld in zones met dezelfde gemiddelde kwaliteit. Deze kwaliteit wordt onderverdeeld in achtergrondwaarden (ook wel AW2000 genoemd = schone grond), wonen (= licht
verontreinigde grond) en industrie (= matig tot sterk verontreinigde grond).

Op grond van de functies en de kwaliteit van de bodem kan toetsing van de hergebruiksmogelijkheden van grond en baggerspecie plaatsvinden.

Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunnen belanghebbenden tegen dit besluit bezwaar maken bij het college van burgemeester en wethouders. Dit bezwaarschrift kunt u sturen naar: postbus 390, 1700 AJ Heerhugowaard. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt zes weken en
vangt aan met ingang van de dag na die van publicatie.

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet minstens bevatten:

Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en moet minstens bevatten:

* De naam en adres van de indiener
* De datum waarop het bezwaarschrift is geschreven
* Een omschrijving van het besluit waartegen bezwaar wordt gemaakt
* De gronden van het bezwaar (motivering)

Het besluit ligt voor een ieder kosteloos ter inzage bij het informatiecentrum in het gemeentehuis aan de Parelhof 1 te Heerhugowaard. Openingstijden: maandag t/m donderdag van 10.00 tot 17.00 uur en vrijdag van 10:00 tot 20.00 uur.

Burgemeester en wethouders,

Heerhugowaard, 1 december 2015

50SRO18

Voornemen uitschrijving Basisregistratie Personen

Burgemeester en Wethouders van de gemeente Heerhugowaard zijn voornemens om de bijhouding van adresgegevens van de navolgende personen in de Basisregistratie Personen (BRP) op te schorten op grond van artikel 2.22 van de Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP).

Uit onderzoek is naar voren gekomen dat de onderstaande personen naar alle waarschijnlijkheid niet meer woonachtig zijn op het adres waar zij in de BRP staan geregistreerd:

* F.J.H. Swart geboren 20-04-1982
* A. Alonso Lorenzo geboren 15-09-1978
* I.B. Wist geboren 13-09-1981
* R.K.J. Visser geboren 06-11-1984
* S.E. Visser geboren 24-08-2010
* E.U. Visser geboren 16-08-2012
* P.M. Kurkowska geboren 29-04-1990
* D. Klaver geboren 15-03-1984
* A. Arab geboren 22-11-1997
* M.Y.N.K. Kamel geboren 15-11-2001
* S. Kamel geboren 15-03-2010
* R. Kamel geboren 15-07-2004
* F.I. Ahmed geboren 01-01-1994

Deze personen of diens gezaghouder worden verzocht zo spoedig mogelijk hun nieuwe adres door te geven in de (nieuwe) woongemeente.

Als wij binnen 4 weken geen reactie krijgen over de verblijfplaats van bovengenoemde personen zien wij ons genoodzaakt om betrokkenen uit te schrijven uit de BRP als vertrokken: Land Onbekend. Dit heeft tot gevolg dat betrokkenen dan niet meer als ingezetenen van Nederland staan ingeschreven.
Hierdoor kan het recht op overheidsvoorzieningen die afhankelijk zijn van de inschrijving in Nederland zoals uitkeringen, kinderbijslag, pensioen e.d. komen te vervallen.

50BZ10

Deze bekendmakingen zijn verschenen in het Heerhugowaards nieuwsblad d.d. 8 december 2015, jaargang 31, nr. 50, pag. 4.

7 december 2015