New Skool Media maakt in eerste jaar 1 miljoen netto winst

woensdag 9 december 2015 08:30 Binnenland

Dit is een origineel bericht van New Skool Media B.V.

New Skool Media, uitgever van tijdschriften, diverse websites en merk gerelateerde producten, heeft in haar eerste boekjaar een netto winst gerealiseerd van 1 miljoen euro na belasting. Enthousiasme en een 'lean en mean' houding ten aanzien van de kosten werpen zijn vruchten af.

New Skool Media werd vorig jaar opgericht na een buy-out van 19 titels van Sanoma Media Netherlands en is sinds september 2014 operationeel. Ondanks de opstartkosten in haar eerste boekjaar (juli 2014 - juni 2015) is er sprake van 'een prima resultaat' aldus Cor Jan Willig, die samen met Rob Koghee de uitgeverij oprichtte. "Naast het opstarten van de onderneming zijn we begonnen met het lanceren van nieuwe titels die direct hebben bijgedragen aan het resultaat." aldus Willig.

"We merken dat het enthousiasme bij onze medewerkers en een lean en mean houding ten aanzien van de kosten zijn vruchten afwerpt. Wij leggen vooral de nadruk op het zelf 'ondernemen' binnen de organisatie en we zijn dus dagelijks op zoek naar verbetering van zowel omzet, de marge als de efficiency van de processen. Tot op heden slagen wij daar goed in."

New Skool Media verwacht voor het lopende boekjaar wederom een stijging van zowel omzet als resultaat.

Over New Skool Media

New Skool Media is een van de grootste multimediale uitgeverijen van Nederland. Het portfolio bestaat uit 22 nationaal bekende titels, waaronder: Fiets, Knipmode, Truckstar, Seasons, Home & Garden, KIJK, delicious. en Vorsten. New Skool Media beschikt over platformen voor haar specifieke doelgroepen om klanten en partners optimaal te kunnen bedienen met de mediumtypen print, online, mobile, events en e-commerce producten. Daarnaast ontwikkelt New Skool Media ook nieuwe innovatieve formats rondom haar merken.