Becoming a Dutch Master winnaar HollandCall


11 december 2015 - Nieuwsartikel

Het idee "Becoming a Dutch Master" is de winnaar geworden van HollandCall 2015. Op 10 december vond in de Cultuurkoepel in Heiloo de finale plaats van HollandCall 2015.

Uit de top tien van de ingediende ideeen koos de jury "Becoming a Dutch Master" als winnaar van deze tweede editie van HollandCall. In totaal werden er 52 ideeen ingediend.

Winnaar Becoming a Dutch Master

Becoming a Dutch Master verbindt via een (minimaal tweetalige) app beroemde en aansprekende landschapsschilderijen in Noord-Hollandse musea met hedendaagse locaties, waarop deze werken zijn gebaseerd/geinspireerd of zelfs zijn geschilderd. Initiator Ellen Klaus: "De gebruiker ervaart een
unieke beleving door het 'ontdekken' van deze magische plek, legt deze fotografisch vast en treedt daarmee zelf in de sporen van de meester. Hoe meer foto's er zijn gemaakt, des te hoger de meestergraad en de voordelen voor de gebruiker van de app voor diverse producten en arrangementen."

Winnaars HollandCall 2015

Het oordeel van de jury over dit idee: "Becoming a Dutch Master spreekt veel doelgroepen aan en het bereik is groot. Het plan is makkelijk repliceerbaar naar verschillende musea en hiermee een verbindende factor in de provincie."

Het plan won 15.000 euro en wordt de komende maanden begeleid door HollandCall organisatoren C2B, dutch en The Venture Generator. CultureBase helpt bij de lancering van het startup idee.

HollandCall

Met het acceleratorprogramma HollandCall heeft de provincie Noord-Holland ondernemers in Nederland uitgedaagd om het cultureel erfgoed breder bekend te maken. HollandCall heeft gezocht naar out-of-the-box initiatieven en gloednieuwe concepten die meer toeristen naar de pracht en kracht van
Noord-Holland trekken. En dan niet alleen naar de bekende toeristische trekpleisters, maar juist de minder bekende plekken: de onontdekte parels.

Aanmoedigingsprijs en publieksprijs

De ideeen `Pottidiving' en `Wandelen en slapen' werden beloond met een aanmoedigingsprijs van 2500 euro. De publieksprijs ging naar `Ontdek de herbestemde kerken'. Dit idee kreeg via de website www.hollandcall.nl de meeste stemmen van het publiek.

Voor meer informatie over de ideeen kijk op www.hollandcall.nl.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tweet
Deel