T-Mobile breekt met KNIPPR de conventionele TV-markt open en geeft de kijker de regie

Tv-kijken zonder verplichte afname van oversized pakketten en maandelijks opzegbaar

T-Mobile stapt in het voorjaar van 2016 in de televisiemarkt, maar dan geheel aangepast aan de behoeften van de bewuste en kritische consument. Met de nieuwe dienst KNIPPR stelt de consument zelf zijn tv-aanbod samen. Met KNIPPR start je met een Nederlands basisaanbod en daar bovenop kunnen zenders los worden toegevoegd. KNIPPR maakt hiermee een einde aan de verplichte afname van oversized tv-pakketten zoals bij huidige aanbieders vaak het geval is. Ook is er bij KNIPPR geen sprake van gedwongen koppelverkoop met telefonie- of internetdiensten. KNIPPR is er voor zowel T-Mobile als niet T-Mobile klanten en biedt vooral uitkomst voor consumenten die op dit moment via de kabel televisie kijken.

"Met KNIPPR komen we met een volwaardig tv-product dat aansluit bij hoe de huidige generatie tv- kijkt. Deze nieuwe dienst is ontwikkeld om drie grote frustraties weg te nemen die leven bij de tv-kijker over de wijze waarop TV wordt aangeboden," aldus Tisha van Lammeren, Directeur Consumenten Marketing & KNIPPR. "De huidige televisieaanbieders richten zich op een zo'n groot mogelijk publiek, maar gaan voorbij aan de individuele behoeften die leven bij de klant. Ze bieden oversized basispakketten van tot wel 60 zenders aan, met vele extra's waar je als consument niet om vraagt, maar wel voor betaalt. Wil je een andere zender buiten het basispakket, wordt je verplicht er vele andere zenders bij te kopen. Dat vinden wij en de nieuwe generatie niet meer van deze tijd. Met KNIPPR kies en betaal je voor datgene wat je persoonlijke interesse heeft."

Koppelverkoop

De tweede frustratie is de koppelverkoop van tv-diensten met telefonie of internet. Tisha: "KNIPPR maakt ook een einde aan deze gedwongen winkelnering. KNIPPR biedt interactieve TV zonder enkele andere verplichtingen." De lange contractperiode waar aan je vastzit, is de derde frustratie. Tisha: "Je voorkeuren en behoeftes veranderen. Toch zit je vaak minimaal een jaar vast aan je tv-keuze. Met KNIPPR zit je nergens lang aan vast, want het is maandelijks opzegbaar en aan te passen. Wil je eens een andere zender proberen of ben je uitgekeken, dan kan je eenvoudig opzeggen of een andere toevoegen zonder enige verplichting. Dat is tv-kijken anno nu."

Conventies doorbrekend

KNIPPR treedt in de voetsporen van start-ups en disruptieve businessmodellen waarbij gesloten markten door technologie worden opengebroken en de consument de regie krijgt. Denk aan de telecom-, taxi-, hotel-, en reisbranche. Johan Trouwborst, Manager KNIPPR; "Zolang de consument een internetverbinding heeft is technisch alles mogelijk. Bestaande marktverhoudingen en regelgeving werpen echter belemmeringen op die niet in het belang van de consument zijn. Met KNIPPR doorbreken we de bestaande conventies in de televisiemarkt, waarbij maximale keuzevrijheid en flexibiliteit voorop staan. KNIPPR biedt naast normaal tv-kijken, het echte `On Demand' tv-kijken; waar, hoe en wanneer je dit wil, interactief en op een scherm naar keuze."

Voor iedereen verkrijgbaar

De KNIPPR televisiedienst is vanaf het voorjaar van 2016 voor iedereen beschikbaar. Omdat klanten alleen betalen voor tv-zenders die ze zelf kiezen, kunnen consumenten slim inkopen en zo flink besparen op hun rekening. T-Mobile is op dit moment met bijna alle zenders, inclusief de online videodiensten, in gesprek om een zo breed mogelijke keuze aan te kunnen bieden. De prijzen en het zenderaanbod zullen bij de lancering bekend worden gemaakt. Begin 2016 wordt de betaversie van KNIPPR getest door een testpanel waar consumenten zich voor kunnen aanmelden.