Wilt u niets missen over FloraHolland 2020?


16 december 2015

Wilt u niets missen over FloraHolland 2020?

Het dossier van FloraHolland 2020 geeft u altijd up-to-date informatie over alle programma's in het kader van de strategie FloraHolland 2020.

De pagina's van Samen Verbeteren, Consumer, Het Nieuwe Veilen en World Flower Exchange zijn nu geactualiseerd.

Bloemen en planten kopen

Het programma Consumer heeft in Nederland kwalitatief onderzoek gedaan naar de beweegredenen van de consument om al dan niet bloemen en planten te kopen. Duitsland, Engeland en Frankrijk volgen later. Vitas Kersbergen, business consultant bij FloraHolland, licht het onderzoek toe. "Een
consument maakt continu keuzes en kiest daarbij steeds vaker niet voor onze mooie producten. Als je begrijpt wat de problemen zijn, dan kun je ze gaan oplossen."

* Lees Consumer spreekt met de consument: "Bloemen en planten zijn ongemakkelijk"

Het Nieuwe Veilen: vier denkrichtingen

Sinds april van dit jaar werkt FloraHolland aan een nieuwe toekomst voor het veilen."Als we kijken naar alle informatie die we hebben verzameld dan zien we dat het veilen zich in vier richtingen kan ontwikkelen. Een van de opties is 'Emotie': we gaan weer fysiek veilen op alle locaties. Een
alternatief is 'Centrale mechanisatie': we bouwen een locatie langs de A4. We kunnen ook kiezen voor 'Focus op direct': een direct daghandelsysteem dat aansluit op de vraaggestuurde keten en de behoefte aan maatwerk. De vierde optie is 'Aftuin': het verkopen van producten, terwijl ze nog bij
de kweker staan", vertelt Ronald Teerds, programme director programma Het Nieuwe Veilen.

* Lees Het Nieuwe Veilen presenteert vier denkrichtingen

China: wat werkt wel en wat niet?

Na het verkennen van de Chinese markt in de afgelopen maanden houden wij nu proeven met bedrijven om de Chinese markt goed te leren kennen. Met deze trials onderzoekt programma World Flower Exchange op een pragmatische manier wat wel en wat niet werkt in de Chinese markt. Hoe reageert de
consument op deze boeketten? Guido de Wit, programme director World Flower Exchange: "Welke kleuren doen het goed, en welke niet? Welke soorten en varieteiten lopen harder en welke minder?"

* Lees E-commerce inzetten om Chinese markt te bedienen

Floraholland 2020

'Flowering the World Together, Planting Seeds of Opportunity for our Members'. Met deze missie geeft de cooeperatie FloraHolland haar visie op de sierteelt in 2020. Twee hoofdambities zijn in 2020 bereikt: betere marges voor onze leden en hun klanten en meer consumenten geven meer uit aan
bloemen en planten.