Yamaha Motor Streeft naar Netto Omzet van 2 Triljoen Yen

woensdag 16 december 2015 08:25 Economie

Dit is een origineel bericht van PR Newswire

IWATA, Japan, 15 december 2015 /PRNewswire/ --

- Bekendmaking Nieuw Ondernemingsplan voor Middellange Termijn tot en met 2018 -

Yamaha Motor Co., Ltd. heeft op 15 december zijn nieuwe driejarenplan vanaf 2016 bekendgemaakt. Doelstellingen onder dit plan zijn een hogere verdiencapaciteit van bestaande producten, uitbreiding van kapitaalinvesteringen, hogere dividenden en een financieel meer solide basis. Het plan richt zich op een netto omzet van twee triljoen yen en een kostenratio van 10 procent in 2018. Tevens wil Yamaha Motor Company historische mijlpalen blijven behalen op het gebied van motoren, persoonlijke voertuigen, maritieme producten en andere gebieden.

(Foto's & Video's: http://bit.ly/1StNsuo [http://bit.ly/1StNsuo])(Youtube: https://youtu.be/phfFnf-0yC0 [https://youtu.be/phfFnf-0yC0])

Het plan voorziet in het opzetten van een financieel stabielere fundering, waaronder een beoogd eigen vermogen ratio van 42,5 procent, een ROE (return on equity) van 15 procent, een uitkeringspercentage van 30 en winst per aandeel van ten minste 300 yen. Yamaha Motor gaat 130 miljard yen in nieuwe groeistrategieen investeren en wil daarmee het debiteurensaldo verhogen naar 300 miljard yen bij de dochterondernemingen, met name in de Noord Amerika.

Yamaha Motor gaat over de komende drie jaar 270 nieuwe modellen lanceren. Deze modellen zullen een groter concurrentievermogen hebben dankzij nieuwe concepten, technologieen die bij de klanten enthousiasme en vertrouwen zullen oproepen, geraffineerdere ontwerpen en meer innovatieve marketing. Het bedrijf streeft verder naar een verlaging van materiaalkosten met vijf procent.

Om de verdere wereldwijde uitbreiding en uitbouw van zijn activiteiten mogelijk te maken, zal Yamaha Motor zich ook richten op de inzet van human resources die de unieke YAMAHA-merknaam volledig uitdragen. Er zal gewerkt worden aan een diversere samenstelling van het personeelsbestand met meer lokaal personeel en vrouwelijke managers.

Het ondernemingsplan van Yamaha Motor is gericht op groei in vier veelbelovende categorieen: individuele mobiliteit, de internationale maritieme markt met een waarde van drie triljoen yen, bedrijfsoplossingen en de ontwikkeling van nieuwe basistechnologieen. Met het oog op optimale groei is het plan strategisch gericht op bijdragen aan de leefstijl van de consument, het zorgen voor grotere individuele mobiliteit en het leveren van innovatieve technologieen die op harmonieuze wijze zullen voldoen aan de behoeften van de mens, de aarde en de maatschappij.