Mijn overheid website


Geplaatst op donderdag 17 december 2015
[IMG]

De overheid biedt haar diensten steeds vaker digitaal aan. Via MijnOverheid heeft u op een overzichtelijke en veilige manier toegang tot uw persoonlijke gegevens en de status van uw lopende zaken bij diverse overheidsdiensten zoals de Belastingdienst, Kadaster, RDW, SVB en UWV. Binnenkort
sluit de gemeente Someren zich hier bij aan.

Status van je aanvragen inzien

Via deze site biedt de gemeente Someren diverse producten en diensten digitaal aan. Om de digitale dienstverlening verder uit te kunnen breiden, sluit de gemeente zich aan bij MijnOverheid. Momenteel wordt er `achter de schermen' gewerkt aan de techniek en het testen ervan om de aansluiting te
realiseren. Naar verwachting is de gemeente in de loop van februari aangesloten. Vanaf dat moment kunnen inwoners de status van lopende zaken bij de gemeente zoals een omgevings- of parkeervergunning digitaal inzien. Dit doet u door op MijnOverheid.nl in te loggen met uw DigiD. U kunt dit nu
alvast doen en daarbij aangeven dat u de gemeente Someren wilt volgen.

Berichtenbox

Op termijn sluit de gemeente Someren ook aan op de digitale Berichtenbox van MijnOverheid. Via MijnOverheid kunt u dan bijvoorbeeld een herinnering krijgen als uw rijbewijs bijna is verlopen of andere correspondentie met de gemeente ontvangen. Voor de service van de Berichtenbox dient u zich
apart aan te melden. Wanneer u zich heeft aangemeld, dan ontvangt u automatisch een email als er nieuwe berichten voor u zijn.

Persoonlijke gegevens controleren

Op MijnOverheid ziet u in een oogopslag welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd. Wanneer u inlogt op de website kunt u controleren hoe u bij het Kadaster, WOZ of Basisregistratie Personen geregistreerd bent. Klopt er iets niet, dan ziet u waar u terecht kunt om het aan
te passen.