Door luchtverbindingen intensiveert Montenegro marketing in Nederland

Door luchtverbindingen intensiveert Montenegro marketing in Nederland

Het kleine Montenegro is weer te vinden op de Vakantiebeurs in Utrecht. De markt is veranderd door de komst van meer luchtverbindingen. Daardoor wil het toeristisch bureau meer marketing inzetten op de Lage Landen. "Het potentieel aantal reizigers is aanzienlijk uitgebreid.*

Emil Kukalj, hoofd van de delegatie: "Mede door het toenemende aantal maatschappijen dat op Montenegro vliegt of gaat vliegen, zijn we dit jaar weer op de beurs aanwezig. Natuurlijk wisten we al dat veel Nederlanders nieuwsgierig waren naar ons prachtige land maar door de moeilijke vliegverbindingen bleef het vaak bij autobezitters, camperaars en fietsers. Nu, met meer directe vluchten naar de *Wild Beauty*, is het potenti*le aantal reizigers aanzienlijk uitgebreid. Reden voor ons om van 12 t/m 17 januari op de Vakantiebeurs aanwezig te zijn*

Paul Wennekes, journalist en al vijf jaar woonachtig en werkend in het land van de *Zwarte Bergen*: "Een land voor rustzoekers aan zee, fietsers, mountainbikers, wandelaars, vissers, natuurliefhebbers en ga zo maar door. Eigenlijk kan iedereen zich uitleven in ons land. Van de discostapper tot de vogelaar, van de ski*r tot de rafter. En, motorliefhebbers, opgelet: Montenegro heeft meer dan 2000 kilometer panoramische routes uitgezet, die natuurlijk ook door automobilisten en camperaars kunnen worden benut.*

Elke beursdag, behalve zondag, is er een fotopresentatie om 11.00 uur en 14.00 uur, die gegeven wordt door Paul Wennekes, auteur van de eerste Nederlandstalige reisgids voor Montenegro. Tijdens de presentatie neemt hij de beursbezoeker mee naar de unieke plekken van dit bijzondere land.

Montenegro is te vinden op stand 7D.050.

De Vakantiebeurs vindt plaats in Utrecht, van 13 tot en met 17 januari 2016. Op 12 en 13 januari vinden de vakdagen plaats voor de toeristische sector.