Netwinst bereikt in 2016 iedere Nederlander tenminste een keer per m..


12 January 2016

Utrecht, 12 januari 2016 - Marketingtechnologiebedrijf Netwinst, heeft een bijzonder goed jaar achter de rug. Naast de werving van een aantal grote klanten, werd aan het einde van 2015 Basedriver gelanceerd, een omni-channel management tool voor de marketeer. Peter van der Schaar, directeur
van Netwinst, blikt terug en kijkt vooruit.

Een tool voor de callcenters van KPN. Daar begon het vijf jaar geleden mee voor Netwinst, een startup die destijds uit twee bevlogen personen bestond. Begin 2012 was dit aantal gegroeid naar acht, en eind 2015 stond de teller op 24 medewerkers, een groei van 20 procent ten opzichte van het
jaar ervoor. Reden genoeg voor ook een uitbreiding van het Netwinst kantoor afgelopen jaar.

Deze groei in personeel is vooral te danken aan het succes van de Netwinst marketing tools. Het automatiseren van offertes en nieuwsbrieven, het uitzetten van persoonlijke campagnes en het bijhouden van de prestaties in de performance dashboards zijn slechts een greep uit de mogelijkheden die
de marketeers hebben met de tools van Netwinst.

Peter van der Schaar, directeur van Netwinst: "Marketeers hebben onze marketing tools het afgelopen jaar een stuk intensiever gebruikt ten opzichte van het jaar daarvoor. Waar in 2014 nog 5,5 miljoen klantcontacten via onze producten gingen, is dat in 2015 met bijna een factor 6 gegroeid naar
36 miljoen contacten. Uit deze cijfers blijkt verder dat personalisatie, zoals we verwachtten, het sleutelwoord van 2015 is geweest. Maar liefst 60 procent van de klantcontacten was persoonlijk. Dankzij verzamelde klantdata zijn we in staat om iedere klant op maat te bedienen en op individueel
niveau te benaderen."

Deze cijfers zijn niet onopgemerkt gebleven. Netwinst is afgelopen jaar genomineerd als Copernica Partner of the Year en heeft een FD Gazellen award gewonnen. Voor het komend jaar verwacht Netwinst een voortzetting van deze groei.

"In 2016 verwachten we, mede dankzij onze nieuwste omni-channel marketing tool Basedriver, minimaal 75 miljoen klantcontacten via onze producten. Hiervan zal waarschijnlijk 75 procent persoonlijk zijn. Vanaf de zomer denken we iedere Nederlander ten minste een keer per maand te bereiken met
een persoonlijke campagne."

Over Netwinst:
Netwinst is een marketing technologiebedrijf uit Utrecht dat zich bezighoudt met het persoonlijker en relevanter maken van communicatie, door het toepassen van innovatieve technologie en data. Dit jaar viert Netwinst haar vijfde verjaardag. Ondanks haar leeftijd heeft het bedrijf een
indrukwekkend klantenbestand opgebouwd. Tot de klanten behoren onder andere Electrabel, KPN, XS4ALL, New Skool Media en de NS. De oplossingen van Netwinst verbeteren constant de marketing- en salesprocessen, zonder in te boeten op persoonlijk klantcontact. De oplossingen van Netwinst worden
binnen 8-12 weken geimplementeerd, waarna ze leiden tot een verhoogd rendement bij opdrachtgevers.