SVHW verbetert digitale dienstverlening


SVHW verbetert digitale dienstverlening

Nederland digitaliseert in hoog tempo. SVHW sluit hierop aan. Met de lancering van de nieuwe website en het aansluiten op MijnOverheid zet SVHW een eerste stap naar een verbeterde digitale dienstverlening.

Deze ontwikkeling is merkbaar bij de aanslagoplegging in februari 2016. Lokale belastingzaken zijn eenvoudig op de site te regelen. Daarnaast zijn belastingaanslagen al digitaal te ontvangen via de berichtenbox van MijnOverheid.



Nieuwe website

Vanaf 15 januari 2016 is de nieuwe site van SVHW in de lucht. Belastingaanslag en taxatieverslag bekijken en downloaden, het openstaand saldo bekijken, een wijziging in de persoonlijke situatie doorgeven of digitaal bezwaar maken: het kan allemaal handig via de nieuwe website. Kijk op
www.svhw.nl bij "Mijn SVHW" en log in met uw DigiD.



MijnOverheid

MijnOverheid biedt overzichtelijk, veilig en gemakkelijk toegang tot de overheid. In een oogopslag is te zien welke persoonlijke gegevens de overheid van u heeft vastgelegd en wat de status is van lopende zaken bij de overheid. Willen particulieren en bedrijven hun lokale belastingaanslagen
van SVHW voortaan liever digitaal ontvangen, dan kan dat met de Berichtenbox van MijnOverheid. In deze persoonlijke Berichtenbox ontvangt u berichten over de eigen toeslagen, de kinderbijslag of het verlopen van het rijbewijs. Zijn er nieuwe berichten, dan ontvangt u automatisch een e-mail.
Ervaar het zelf en log in met uw DigiD op mijn.overheid.nl.



Verzending lokale belastingaanslagen

In de periode van 11 tot en met 25 februari verstuurt SVHW in totaal zo'n 700.000 aanslagbiljetten namens de deelnemende gemeenten, het Waterschap Hollandse Delta en de Regionale Afvalstoffendienst Hoeksche Waard. Vanwege deze grote hoeveelheid verruimt SVHW van medio februari tot en met medio
maart de telefonische openingstijden om mensen die vragen hebben over hun aanslag sneller te woord te staan. Gedurende die periode is het SVHW van maandag tot en met donderdag telefonisch bereikbaar van 8.30 uur tot 18.00 uur en op vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur (telefoonnummer (0186) 577 222
of (0800) 02 00 873). Op www.svhw.nl vindt u ook de antwoorden op de meest gestelde vragen.



Sinds een aantal jaar gebruikt SVHW geen acceptgiro meer. U kunt uw belastingaanslag betalen via automatische incasso (gespreide betaling), via internetbankieren of via een overschrijvingskaart van uw eigen bank.



SVHW is een samenwerkingsverband van 20 gemeenten, het Waterschap Hollandse Delta en de Regionale Afvalstoffen Dienst Hoeksche Waard. SVHW is een zelfstandige overheidsorganisatie die de WOZ-waarden vaststelt en de lokale belastingen heft en int.