Totale omzet van de RIMOWA Groep groeit met een indrukwekkend percentage van 28,2 %!

donderdag 28 januari 2016 18:36 Economie

Dit is een origineel bericht van PR Newswire

KEULEN, Duitsland, January 28, 2016 /PRNewswire/ --

De RIMOWA Groep presenteert het voorlopige jaarverslag 2015, waaruit opnieuw een sterke groei voor de onderneming gedurende het afgelopen jaar blijkt. In het boekjaar 2015 behaalde de RIMOWA Groep met een omzet van rond 350 miljoen euro een absoluut topresultaat. Dit komt overeen met een omzetstijging van 28,2 % tegenover het voorafgaande jaar (273 miljoen euro omzet in 2014).

RIMOWA kijkt dus opnieuw terug op een recordjaar en schrijft dit toe aan verschillende factoren, zoals de hoge kwaliteit van de producten, de lange geschiedenis en de innovatieve kracht van de onderneming. Wegens de groeiende vraag naar RIMOWA koffers zijn er bovendien wereldwijd nieuwe productielocaties bijgekomen. Het hoofdkantoor in Keulen werd het afgelopen jaar uitgebreid met een nieuw gebouw, waarin innovatieve productieprocessen werden geimplementeerd. Dit jaar zal de vestiging in Keulen opnieuw worden uitgebreid met een nieuwe productiehal. Ook in Tsjechie werden de productie- en magazijnfaciliteiten vergroot en in de Canadese vestiging werden deze zelfs verdubbeld. Dankzij deze uitbreidingen worden niet alleen de productiecapaciteiten vergroot en de momenteel langere leveringstijden verkort, in de betreffende landen ontstaan daarnaast ook nieuwe arbeidsplaatsen.

Een verdere mijlpaal in het succesverhaal van RIMOWA werd het afgelopen jaar behaald met de RIMOWA Electronic Tag (RET). De meest recente innovatie van RIMOWA vervangt het tot nu toe gebruikelijke papieren kofferlabel door een digitale, in de koffer geintegreerde datamodule. Dit systeem werd in 2015 uitgebreid getest en zal dit jaar op de markt worden gebracht. De samenwerking met Lufthansa leverde een belangrijke bijdrage aan deze productlancering en zal de weg effenen voor de daadwerkelijke toepassing van het product. De met RET uitgeruste koffers worden ook geintroduceerd in de nieuwe catalogus, die in Japan in samenwerking met National Geographic Duitsland tot stand kwam.

RIMOWA CEO Dieter Morszeck kijkt met optimisme naar het komende jaar: "Ik ben zeer trots op de huidige resultaten en weet zeker dat het einde van deze expansies nog niet in zicht is. Ook de 130 RIMOWA winkels die momenteel wereldwijd opereren zijn daarvoor een indicatie. 2016 wordt weer een succesjaar. Ik verheug me vooral op de eerste vlucht van de F13, waar we met het gehele projectteam al zeer lang naartoe werken."

RIMOWA - Germany since 1898