2016 wordt overgangsjaar voor FOCWA-verenigingen


27 januari 2016 , Federatie

2016 wordt overgangsjaar voor FOCWA-verenigingen

Voor de leden verandert er ogenschijnlijk weinig, maar op de achtergrond staat er voor de FOCWA-verenigingen een organisatorisch ingrijpend jaar voor de boeg.

Met deze woorden opent Denis Maessen, algemeen voorzitter a.i. van de vereniging FOCWA Schadeherstel, zijn column in het aankomende FOCWA magazine Carrosserie. Minder besturen en meer toegevoegde waarde voor de leden, daar komt de herpositionering die FOCWA heeft ingezet volgens Maessen op
neer. Concreet betekent dit dat de situatie van een federatie met daaronder drie verenigingen wordt verlaten. Er komt een "nieuwe samenhangende werkorganisatie, waarin actief gebruik gemaakt wordt van competenties van andere brancheorganisaties". Samenwerken en professionaliseren blijven de
sleutelbegrippen in dat proces. Eind 2016 zal dit zichtbaar zijn in de dienstverlening van FOCWA Nieuwe Stijl. Maessen roept leden daarbij nogmaals op vooral hun voorkeuren en ideeen ten aanzien van die nieuwe FOCWA kenbaar te maken.

CarrosserieNL vraagt aandacht voor de elektrische remsystemen die Wagenbouw Bolle in Emmeloord vervaardigt en waarvoor een Europese goedkeuring is afgegeven. Dit is actueel nu het gebruik van een oplooprem voor schamelaanhangwagens is verboden.

Verder in Carrosserie een reportage over EBLO Seating, dat met haar bekleedactiviteiten wereldwijd zaken doet en Tata Steel over de toekomst van staal in de auto-industrie.

Dit alles en meer in FOCWA magazine Carrosserie nr. 1 van 2016, dat donderdag 28 januari verschijnt.