Jobcoaching via ING en Randstad HR Solutions krijgt vervolg


16 februari 2016

DIEMEN, 16 februari 2016 - De succesvolle pilot om werkzoekende hypotheekklanten aan een baan te helpen, wordt in 2016 vervolgd. Het afgelopen jaar werd het jobcoachingstraject zeer gewaardeerd door klanten die werkloos waren geworden. ING verzorgde voor hen samen met Randstad HR Solutions een
loopbaangesprek van een uur.

Een sfeerimpressie van het effect van deze gesprekken is hier te bekijken.

Jobcoaching wegens succes verlengd
Klanten met een hypotheek bij ING die werkloos raken, kunnen ook dit jaar vrijwillig een loopbaangesprek aanvragen via hun hypotheekcoach. Dit gesprek wordt verzorgd door Randstad HR Solutions, waarbij ING de kosten op zich neemt. Wegens succes is de pilot vorig jaar uitgebreid, en is de
capaciteit voor dit jaar nog eens verder vergroot. Klanten wordt geadviseerd over het opstellen van hun cv en sollicitatiebrief, hoe ze effectief kunnen netwerken en hoe ze het best kunnen zoeken naar geschikte vacatures.

Klanten zeer te spreken over het loopbaangesprek
Klanten waarderen de loopbaangesprekken gemiddeld met een 8,3. Een aanzienlijk deel van de klanten heeft na het gesprek een nieuwe baan gevonden. In een korte video geven enkele van hen aan wat ING en het loopbaangesprek voor hen hebben betekent: deze is hier te vinden. Klanten roemen vooral
de persoonlijke aanpak en het gevoel dat ze er niet alleen voor stonden in een moeilijke tijd.

Onderdeel van breder pakket aan ondersteuning
Om hypotheekklanten met (dreigende) betalingsachterstanden te helpen, biedt ING een breed pakket aan ondersteuning aan. Via de Hypotheek Hulplijn (020 22 888 99) komen klanten in gesprek met een hypotheekcoach. Deze zoekt samen met de klant naar een goede en duurzame oplossing voor
betalingsproblemen. Met middelen als `Uw Cashmanager', `Hypotheek Rentepauze' en het loopbaangesprek worden klanten geholpen om hun financiele situatie goed beheersbaar te maken en te houden.