Tiny Tale’s Bookshop start met crowdfunding


VLEUTEN, 20160224 -- Tiny Tale’s Bookshop, een online boekenwinkel voor gepersonaliseerde kinderboeken, is gestart met een crowdfunding campagne. Het streefbedrag van 17.500 euro zal worden gebruikt om meer gepersonaliseerde kinderboeken te publiceren. Initiatiefnemer John Titaheluw heeft een investeerder voor de voorfinanciering. De online boekenwinkel gaat dit voorjaar dan ook sowieso live.

Een groot aantal auteurs en illustratoren heeft zich gecommitteerd aan Tiny Tale’s Bookshop. De auteurs en illustratoren werken samen aan te personaliseren boeken voor kinderen in de leeftijd van 3 tot en met 12 jaar. Iedere auteur schrijft zo zijn eigen boek. Om de komende maanden meer boeken te laten verschijnen, is de crowdfunding campagne in het leven geroepen.

De gepersonaliseerde kinderboeken van Tiny Tale’s Bookshop onderscheiden zich van het huidige aanbod door de verdergaande personalisatie. De koper bepaalt tijdens de bestelling het verloop van het verhaal op basis van diverse door de auteur gegeven keuzes. Een aantal van deze keuzes heeft invloed op de verhaallijn. De illustraties veranderen mee met de gekozen verhaallijn. Het eindresultaat is een boek dat is afgestemd op degene voor wie het bestemd is. Tiny Tale’s Bookshop noemt het zelf gepersonaliseerde kinderboeken 2.0.

Tiny Tale’s Bookshop doet graag iets voor de maatschappij. Van elk verkocht exemplaar wordt aan het eind van elk jaar 1 euro aan een initiatief tot (voor)leesbevordering gedoneerd. Ook schrijft één van de auteurs van Tiny Tale’s Bookshop een te personaliseren kinderboek voor Make-A-Wish Nederland. De totale verkoopopbrengst van dit boek gaat naar Make-A-Wish Nederland.