Klanten verwachten een-op-een benadering van verzekeraars

maandag 29 februari 2016 17:01 Economie

Dit is een origineel bericht van ITDS Business Consultants

Analyses Social Media Insurance Monitor in Magazine 'SoMe'

Willen verzekeraars hun klanten behouden of nieuwe klanten aantrekken, dan worden via Social Media de een-op-een-benadering en tailormade proposities een vereiste. Dat blijkt uit ons jaarlijkse onderzoek naar de inzet van Social Media in de verzekeringsbranche, waarvan we de resultaten en analyses presenteren in het magazine 'SoMe'.

"One size doesn't fit all" zegt de geinterviewde Johan van den Neste, commercieel directeur van InShared, in het magazine. Ook internationale voorbeelden van verzekeringen op maat en de ongezouten meningen van Millennials in een uniek kringgesprek wijzen in dezelfde richting. Van den Neste: "Het gedrag van mensen op Social Media, gekoppeld aan actuariele data, bepaalt hoe we een individu moeten en kunnen benaderen. De techniek is er. Dat is in de retailbranche bewezen".

Jessica Niewierra van ABN AMRO zegt in haar interview: "We zijn pas echt waardevol als we op het juiste moment in het leven van de mensen de juiste content kunnen leveren. Die content moet persoonlijk en relevant voor hen zijn." En Frank van Wessel van Delta Lloyd: "Vragen om input is eenvoudiger dan ooit tevoren. Dat is de rol en de kracht van Social Media."

Het SoMe magazine rapporteert voor het vijfde achtereenvolgende jaar de bevindingen van de Social Media Insurance Monitor van ITDS. Het onderzoek heeft in 2015 plaatsgevonden. De resultaten zijn gebaseerd op interviews, deskresearch en metingen onder 76 verzekeraars in de Nederlandse markt.

*

*

*

*