Pathe verbindt medewerkers met sociaal netwerk

dinsdag 29 maart 2016 08:00 Binnenland

Dit is een origineel bericht van Pathe

Sociale media nu ook intern een belangrijk communicatiemiddel

AMSTERDAM, 29 maart 2016 - Pathe, de grootste bioscoopexploitant van Nederland, kiest het snel groeiende sociale netwerk Speakap om alle medewerkers verdeeld over 22 bioscopen in 16 steden te bereiken en te verbinden. Met inmiddels ruim 1400 aangesloten medewerkers op dit medium heeft Pathe het interne communicatiemiddel omarmd.

De bioscoopketen maakt sinds begin vorig jaar gebruik van het systeem. "Vanaf kantoor kunnen wij nu op ieder gewenst moment in directe verbinding staan met al onze collega's, ongeacht plaats, tijd en functie", vertelt Rosa Hoekstra, HR Advisor bij Pathe Theatres.

Laagdrempelig medium

Speakap is een intern sociaal netwerk voor bedrijven. Naast Pathe gebruiken organisaties als de Bijenkorf, Marqt en USG People dit systeem al enige tijd. Gedeelde informatie is alleen zichtbaar voor werknemers van hetzelfde bedrijf. Het is een laagdrempelig medium en ondersteunt op een hedendaagse manier de communicatie tussen alle medewerkers. Medewerkers kunnen via een browser of mobiele app inloggen, waarna zij de laatste updates en nieuwsberichten kunnen zien die collega's of zijzelf hebben geplaatst. Met functionaliteit als chat en push notificaties is de medewerker altijd in contact en op de hoogte.

"Als ik ze ergens voor nodig heb kan ik mijn medewerkers snel bereiken en zij kunnen makkelijk reageren", zegt Peter Heesakkers, Manager Theatre bij Pathe de Kuip. Rachael, service employee bij Pathe, wijst erop dat ze met Speakap haar collega's in woord en beeld de laatste nieuwtjes kan bijbrengen. "Bijvoorbeeld als er een nieuw product verkocht wordt in onze shop."

Positief effect

Naast ondersteuning van de interne communicatie draagt Speakap bij aan de kwaliteit van de service van Pathe. Zo ziet Peter Heesakkers dat met het communicatiemiddel alle werknemers op de hoogte blijven van de verrichtingen van andere locaties. "Zoiets werkt stimulerend."

Rosa Hoekstra ziet dat de grotere verbondenheid die Speakap creeert, de teamgeest versterkt. "We kunnen beter successen met elkaar vieren. Met het hele bedrijf of met een specifieke groep medewerkers. Ongeacht de functie of locatie wordt iedere medewerker makkelijk betrokken."

Mee met de tijd

Pathes grote doel met Speakap is de hele organisatie kleiner en toegankelijker te maken. "Wij beseffen dat sociale media een steeds prominentere plek innemen in het prive-leven", zegt Rosa Hoekstra. "Wij willen medewerkers graag hetzelfde communicatiegemak bieden."

*

*

*

*