Remco Rijgersberg van The Bootcampclub uitgeroepen tot `franchisenem..


Publicatiedatum:
maandag 04-04-2016
Wethouder Ap Reinders bezoekt (startende) ondernemers en zp'ers. Zo ontmoette hij op 31 maart Remco Rijgersberg van The Bootcampclub in het gebied van Hoofddorp-Centraal. Die werd onlangs uitgeroepen tot `franchisenemer van het jaar' en de wethouder vroeg hem onder meer of hij nog wijze lessen
had.
Meer dan een, bleek tijdens een openhartig gesprek tussen franchisenemer en de wethouder Ondernemerschap. Want daarin ging het niet alleen over zakelijke onderwerpen, maar ook over de trouwplannen van Remco, zijn overwinning op de ziekte van Hodgkin en netwerken. En dat je aan zoveel mogelijk
mensen laat weten wat je doet.


Social media

Remco doet dat niet alleen via netwerkbijeenkomsten. Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin en Whatsapp zijn net zo belangrijk.


"Ik gebruik ze niet allemaal evenveel, maar ik zorg er wel voor dat ik er te vinden ben. Sociale media leren je namelijk waar je doelgroepen zitten en wat hen aanspreekt. Zo kun je beter inspelen op hun wensen."

Franchisenemer

Dat zo'n instelling mooie resultaten oplevert, blijkt wel uit zijn uitverkiezing tot `franchisenemer van het jaar' binnen de landelijke franchiseketen van The Bootcampclub. Remco is daarin verantwoordelijk voor de regio Haarlemmermeer, Haarlem en omstreken (bedrijven en particulieren). Een
prachtige regio, vindt hij zelf. Want het biedt groeikansen en brengt de grootste evenementen van Nederland binnen handbereik. `Dus' veel mensen die zich op zo'n evenement (zoals Mud Masters) willen voorbereiden.


Bootcampen

En dan is er nog de groeiende belangstelling voor `bewegen'. Fitness, inclusief `bootcampen (met aandacht voor conditie, uithoudingsvermogen, concentratie en mentale focus) is daarmee een flinke groeimarkt.

"Maar wil je daarvan profiteren, dan moet je - nogmaals - wel laten weten dat je er bent en wat je kunt. En kwaliteit bieden uiteraard."

Zelfstandige

In dat proces profiteert hij optimaal van de expertise en landelijke dekking die de Bootcamp-keten biedt. Dat verklaart mede zijn keus om franchisenemer te worden.

"Als zelfstandige moet je je met alles bezighouden. Met het werk zelf, maar ook met zaken als website, partnerdeals en nieuwe trainingsvormen. Veel van die zaken worden nu landelijk geregeld, waardoor ik mij kan concentreren op hetgeen ik het liefste doe: het trainen en begeleiden van
klanten."



De Diamant

In dat kader is het overigens wel opvallend dat hij de binnenlocatie op nummer 30 zelf heeft gevonden. Minder opvallend is dan weer de manier waarop: via Facebook. Daar zag Remco hoe het leegstaande kantoor De Diamant verbouwd wordt tot bedrijfsgverzamelgebouw.

"Ik ben toen gaan kijken en tijdens de rondleiding kwamen we bij de voormalige archiefruimte terecht. Na de nodige aanpassingen ben ik er aan de slag gegaan en ik mag zeggen: tot grote tevredenheid. We hebben er een prachtige binnenlocatie bij gekregen. De tweede van Nederland"

Hoofddorp-Centraal

Buiten `bootcampen' kan onder andere in het nabijgelegen wandelbos en juist dit bos `zit', net als het kantorenpark, in het gebied van Hoofddorp-Centraal, tussen winkelcentrum en stationsgebied. Bewoners en anderen zoeken naar mogelijkheden om het gebied opnieuw in te richten. In die plannen
zit ook een `beweegroute' en, betrokken als Remco is, daar heeft hij wel zo zijn ideeen over bekendgemaakt.

ZAAI

Het is een van de vele manieren waarop hij kennis deelt en werkt aan het vergroten van zijn netwerk. Een andere is deelname aan ZAAI. Een coachingstraject via de gemeente waarbij startende ondernemers een helpende hand krijgen.

"Daar heb ik heel veel van geleerd. Wat mij betreft een initiatief dat voortzetting verdient."

Toekomstplannen

Tot slot passeren de toekomstplannen. Er zijn er genoeg, zoals nog beter ventileren dat er voor iedereen een vorm van bootcamp is, benaderen van andere doelgroepen (bootcamp voor kids bijvoorbeeld) en nog meer trainingslocaties realiseren in de regio.

"En dat vooral aan iedereen laten weten."