160405 - AtHomeFirst en NOVO nemen werkzaamheden TSN over


AtHomeFirst en NOVO nemen werkzaamheden TSN over

Ondersteuning clienten gegarandeerd

AtHomeFirst en NOVO nemen de werkzaamheden over van het failliete TSN Begeleiding B.V. in Groningen. Hiermee is de continuiteit van de ondersteuning aan clienten gegarandeerd.

Daarnaast hebben de partijen aangegeven rekening te houden met de andere wensen van de gemeente: het zoveel mogelijk in stand houden van de bestaande `koppeltjes' van medewerkers en clienten; indien mogelijk de werkgelegenheid van de huidige medewerkers continueren en het handhaven van de cao.

Wethouder Peter Heidema: `Ik ben blij dat we met AtHomeFirst en NOVO de ondersteuning van onze clienten nu geborgd hebben en dat dit besluit op een breed draagvlak kan rekenen. De overname is ook voorgelegd aan de leden van de FNV en een zeer ruime meerderheid staat hier positief tegenover.
Hiermee komt er een einde aan een onzekere periode voor clienten en medewerkers'.

De overeenkomst is afgesloten met de curatoren van TSN Begeleiding B.V. die AtHomeFirst en NOVO als onderaannemers inzetten voor de dienstverlening. De overeenkomst loopt tot 1 januari 2018. Tot en met 25 april 2016 wordt de ondersteuning geleverd door TSN. Vanaf die datum leveren AtHomeFirst
en NOVO de ondersteuning.

De clienten voor huishoudelijke hulp worden zo spoedig mogelijk geinformeerd over de nieuwe situatie. Het zorgloket `De Deel' blijft beschikbaar om clienten, daar waar nodig, bij te staan. De gemeente gaat steekproefsgewijs controleren of de ondersteuning geleverd wordt, zoals afgesproken.



Ten Boer, 5 april 2016.