Unit4 introduceert Digital Assistant en Professional Service Automation tijdens Unit4 Connect

06. April 2016

Utrecht, 6 april 2016 - Unit4, een snelgroeiende partij in enterprise software, lanceert twee nieuwe producten, die de manier waarop we met bedrijfssoftware omgaan zullen veranderen. Het gaat om Digital Assistant en Professional Service Automation (PSA). Het bedrijf kondigt dit aan tijdens Unit4 Connect, het eerste Europese klantevenement van Unit4 met ruim duizend bezoekers.

Professional Service Automation (PSA) is een geheel nieuwe oplossing die bedrijven in de dienstensector helpt bij de ondersteuning van hun kernprocessen. Met behulp van Unit4 PSA kunnen projectteams gemakkelijk samenwerken en kennis delen. De oplossing maakt onder meer gebruik van machine learning en predictive analytics om medewerkers nieuwe inzichten te geven aan de hand historische data. Dankzij de integratie met Slack.com kunnen teams alle communicatie concentreren op een plek en daarbij onnodige e-mails vermijden. Ook is het mogelijk om conversaties te starten op basis van een onderwerp, team of gezamenlijke klant. Projectmanagers kunnen, met behulp van Unit4 PSA, data uit oudere projecten halen en zo de uitkomsten van nieuwe projecten sneller en accurater voorspellen. Unit4 PSA is beschikbaar vanaf Q3.

Digital Assistant is gebaseerd op het People Platform en maakt gebruik van patroonherkenning gecombineerd met data uit verschillende bronnen om het gedrag van de gebruiker te begrijpen. De Digital Assistant wordt aangestuurd met stemcommando's en kan zelfstandig taken uitvoeren, zoals het categoriseren van facturen volgens risicoprofiel en het vooraf invullen van timesheets en onkostenrapportages gebaseerd op oude data, maar ook de gebruiker attenderen op zaken die hij of zij niet moet vergeten. De Digital Assistant is bovendien device onafhankelijk.