Op hol geslagen winkeliers of toch een doordacht plan?


Ook belangstelling bij artiesten en Tweede-Kamerleden

HARDENBERG, HOOGEVEEN, MARLE, WIERDEN, ZUIDWOLDE, 20160328 -- Op zaterdag 9 april 2016 zal Overijssel en een deel van Drenthe verrast worden met de inzet van 'The Experience', de meest indrukwekkende touringcar van Europa met vlammen op het dak en een geluidsinstallatie van 10.000 Watt aan de buitenzijde. Doorgaans zijn het alleen de multinationals van Europa, die kiezen voor zo'n opmerkelijke inzet. In Drenthe en Overijssel is deze Experience nu ingezet als promotie voor de kleine, zelfstandige winkeliers, die gebruik maken van de Geldt kortingspas.

[The Experience promotietour voor Geldt.nl, de kortingspas van zelfstandige winkeliers]
De Overijsselse actrice Angelique Maassen en de Drentse clown Bennie in actie voor kleine winkeliers

Tijdens de tour kunnen de winnaars van een loterij van Geldt.nl genieten van live-optredens in en buiten 'The Experience' en worden daarbij in Marle getrakteerd op een pannenkoeken-menu. De Overijsselse actrice Angelique Maassen heeft de uitdaging aanvaard om er als gastvrouw een extra bijzondere dag van te maken voor consument en winkelier. In Drenthe hebben al twee van dergelijke tours plaatsgevonden en daar waren de winkeliers zeer tevreden met alle aandacht. Organisator Jan Huzen van Geldt.nl hoopt nu ook de interesse van enkele kamerleden voor zijn initiatief te wekken.

Een Limousine voorop met winnaars, gevolgd door 'The Experience' zullen op 9 april te zien zijn in o.a. Marle, Wierden en Hardenberg. Maar ook het Drentse Hoogeveen en Zuidwolde worden in vuur en vlam gezet. Via Facebook Geldt.nl worden winnaars uitgeloot om op deze dag de promotietour live mee te maken.

'Sfeer en beleving' willen de winkeliers gezamenlijk uitstralen en dat begint al aardig goed te slagen. En ook over aandacht hebben ze inmiddels al niet meer te klagen. Maar brengt het extra klanten? Volgens een groot deel van de winkeliers wel, al blijft het natuurlijk moeilijk meetbaar. Niets doen is echter ook geen optie voor de zelfstandige winkeliers. Maar het zijn niet alleen de promotie-tours. Zo geven alle winkeliers gezamenlijk korting aan inmiddels al ruim 10.000 Geldtpashouders. Deze groep consumenten geniet bij alle deelnemende winkels korting bij ieder bezoek. Noem het een extra waardering voor het bezoeken van winkels in eigen regio.