WeMarket lanceert wereldwijde B2B marktplaats

dinsdag 12 april 2016 07:02 Economie

Dit is een origineel bericht van PR Newswire

AMSTERDAM, April 12, 2016 /PRNewswire/ --

- WeMarket Karma geeft innovatieve betrouwbaarheidsratings voor veilig handelen

- B2B markplaats geeft toegang tot meer dan $6 biljoen internationale handelspotentie

- Opgericht door Bas Beerens, bedenker van WeTransfer

WeMarket lanceert vandaag de eerste business-to-business marktplaats, waar kopers en leveranciers kunnen handelen met nieuwe zakenpartners over de hele wereld in een persoonlijke, veilige en transparante online omgeving. WeMarket, een initiatief van de oprichter van WeTransfer, laat bedrijven van alle productcategorieen wereldwijd handelen op een platform en nieuwe markten verkennen die anders nooit ontdekt zouden worden. Sinds de beta-fase die in de zomer van 2015 van start ging, handelen op dit moment meer dan 30 industrieen op WeMarket. Het aantal producten groeit snel, varierend van wijn tot consumentenelektronica en van geraffineerde olie tot fashion. Op dit moment bevat de marktplaats producten van merken als Nike, Samsung, Castrol, Riverdale Mills Corporation, Volkswagen en Dom Perignon. Naar verwachting vertegenwoordigd online handel 27% van het totale aandeel van de B2B markt in 2020* met een geschatte waarde van 6,7 biljoen**. Kopers en leveranciers van over de hele wereld zoeken naar manieren het groeipotentieel van de digitale markt te benutten en WeMarket voorziet in deze behoefte.

"Kleine en grote bedrijven hebben er genoeg van om biljoenen euro's mis te lopen door handelsmogelijkheden die op dit moment verscholen zijn in een ondoorzichtige en ouderwetse manier van handelen, WeMarket belooft een eind te maken aan deze status quo, door internationale handel mogelijk te maken voor een verscheidenheid aan bedrijven; van kleine tot grote merken, retailers, distributeurs en veel meer. Het is 2016! Tegenwoordig kan contact maken eenvoudig en snel. WeMarket's online marktplaats geeft bedrijven de mogelijkheid om moeiteloos met elkaar in contact te komen en letterlijk grenzen te overschrijden. Dit zal de wereldwijde handel stimuleren," zegt Patrick Steenkist, CEO van WeMarket.

WeMarket geeft bedrijven de mogelijkheid om betrouwbare relaties op te bouwen via WeMarket Karma, een geavanceerde betrouwbaarheidsrating, die gebruik maakt van statistieken die bestaan uit kredietwaardigheidsscores, bedrijfsprofielen en gebruikersbeoordelingen. WeMarket Karma meet bovendien impact en handelsgedrag van de kopers en leveranciers, zoals tijdige levering en betaling. WeMarket Insights biedt een gepersonaliseerd dashboard dat real-time updates geeft over vraag of aanbod van producten. WeMarket geeft bedrijven daarnaast de mogelijkheid om producten te segmenteren, zodat bedrijven hun producten per land, industrie en productcategorie kunnen vermarkten.

"Je bedrijf laten groeien door nieuwe kansen te benutten is een aantrekkelijk idee. Maar het is vaak tijdrovend, aangezien betrouwbare relaties niet in een dag opgebouwd worden, toch? Wij geloven dat deze relaties in een fractie van een seconde gemaakt kunnen worden," vertelt Gijs van den Broek, CCO van WeMarket. "Het draait allemaal om teruggeven. Wij gebruiken de grote hoeveelheid aan handelsdata die gegenereerd wordt door onze gebruikers, om ze te voorzien van de juiste tools waarmee zij kansen kunnen pakken die zij anders zouden missen."

De feedback en nieuwe inzichten van bedrijven die sinds de beta-fase op WeMarket handelen, zijn gebruikt om een verbeterde en sterkere marktplaats te bouwen. WeMarket's gebruikers-georienteerde marktplaats is intuitief. Alle productvoorraadbestanden kunnen worden geuepload, zodat producten gemakkelijk geplaatst kunnen worden op de marktplaats. Dit en de integratie met service partners zoals UPS, Dun & Bradstreet, SGS en American Express zijn in de beta-fase naar een hoger niveau getild. Dit zorgt voor een gestroomlijnde B2B handel op een persoonlijke manier zonder gedoe. WeMarket werkt met een Freemium model, wat betekent dat bedrijven zich kunnen inschrijven voor gratis en onbperkte handel. In de toekomst zullen betaalde premium opties worden toegevoegd. Bedrijven die handelen op WeMarket delen hun ervaringen: Segway/Ninebot - "WeMarket helpt ons om in contact te komen met relevante inkopers op een veilige marktplaats die speciaal gebouwd is voor B2B. Het geeft toegang tot nieuwe klantgroepen waar wij normaal gesproken geen toegang tot hadden of wisten dat ze bestonden. WeMarket heeft ons bijvoorbeeld in contact gebracht met een leverancier in de tuinbouwsector, wat een mooie fit bleek te zijn. Dit soort mogelijkheden zijn veelbelovend en wij verwachten daarom dat WeMarket een essentieel onderdeel wordt van onze distributiestrategie," vertelt Piet Kruijt, Managing Director Segway Nederland.

Gibson Innovations - "Wij geloven sterk in WeMarket. Het is een uniek online platform met een exclusief B2B netwerk dat ons in contact brengt met nieuwe kopers. Ook luistert zij naar haar gebruikers en gebruikt zij hun input en handelsgedrag om de service te verbeteren. Dit is waarom wij in een vroeg stadium leverancier zijn geworden," vertelt Lex Mollman, Global Senior Account Manager bij Gibson Innovations. Princess Household Appliances - "Voor Princess is WeMarket een mooi extra kanaal voor groothandel en andere B2B inkopers, buiten ons traditionele handelsnetwerk. Het is de eerste marktplaats met een betrouwbaarheidsscore voor alle members (WeMarket Karma). Dit is in onze ogen heel waardevol," vertelt Linda Verhagen, Senior Account Manager bij Princess Household Appliances.

* Bron: Forbes Frost & Sullivan research, 9 april 2015 - Future of B2B Online Retailing

** Bron: IHL Group, mei 2015 - Retailers and the Ghost Economy

Over WeMarket

WeMarket (http://www.wemarket.com) is een revolutionaire internationale online B2B marktplaats voor grote en kleine kopers en verkopers. WeMarket is 's werelds eerste B2B marktplaats waar zowel gerenommeerde merken als het midden en kleinbedrijf actief handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers, en opkopers. Producten die op WeMarket worden verhandeld zijn onder andere nieuwe collecties, overvoorraden, geretourneerde en gereviseerde producten. WeMarket werkt met een Freemium model, wat betekent dat bedrijven zich kunnen inschrijven voor gratis en onbeperkte handel. In de toekomst zullen betaalde premium opties worden toegevoegd. WeMarket is een onafhankelijke marktplaats en vraagt geen percentage van de gesloten handelsovereenkomsten of voor het aanbieden van producten. Verificatie en kredietanalyse zijn onderdeel van iedere inschrijving en wordt verzorgd door Dun & Bradstreet. WeMarket Karma identificeert de betrouwbaarheid, handelsactiviteit en kwaliteit van elk lid en voegt daarmee een indicatie toe voor betrouwbare en persoonlijke handelsrelaties. Er zijn meer dan 30 industrieen actief op WeMarket, waaronder in consumentenelektronica, speelgoed, games, fashion, persoonlijke verzorging, wooninrichting, elektrisch gereedschap, IT hardware en auto's. Partners van WeMarket zijn onder andere Dun & Bradstreet (zakelijke verificatie); American Express (B2B betalingen); IDchecker (identiteitscontrole); UPS (verzending en inklaring); SGS (kwaliteitscontrole) en Bird & Bird (commerciele contracten). WeMarket is in 2013 geinitieerd door de oprichter van WeTransfer, Bas Beerens, en bestaat momenteel uit een team van 20 bekwame en ervaren professionals.

WeMarket

CONTACT: Noot voor de redactie,