Heeft u een klacht?


Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Laat van u horen!
Wij horen graag van u als u niet tevreden bent met de dienstverlening.
Wij horen graag van u als u niet tevreden bent met de dienstverlening.

Van klachten kunnen we leren, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Natuurlijk zijn wij ook benieuwd naar uw tips en adviezen voor de gemeente. Om wat voor klachten gaat het? U kunt een klacht indienen over een medewerker van de gemeente, bijvoorbeeld omdat hij zijn afspraak niet is
nagekomen. Of omdat u vindt dat u onvriendelijk bent behandeld. Ook kunt u een klacht doen over de dienstverlening van de gemeente. U moet bijvoorbeeld erg lang op iets wachten. Of het is onduidelijk waar u met uw vragen terecht kunt. Bent u het niet eens met de inhoud van het besluit? Dan
kunt u bezwaar maken.

Zo gaan we om met klachten:

1. Ga in gesprek

Praat eerst met de medewerker van de gemeente over uw klacht. In de meeste gevallen is het probleem door zo'n gesprek opgelost. We staan open voor suggesties en tips over onze dienstverlening!

2. Niet tevreden? Dan kunt u een klacht indienen

Komt u er met de medewerker van de gemeente niet uit? Of bent u niet tevreden over de behandeling van uw klacht door de medewerker? Dan kunt u contact opnemen met de klachtencooerdinator. Dit kan telefonisch, per brief of e-mail. Of door het klachtenformulier op de website van de gemeente
invullen. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie op uw klacht, uiterlijk binnen zes weken.

3. Komt u er echt niet uit? Neem dan contact op met de ombudscommissie

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht door de gemeente? Ook niet, nadat u de klachtenprocedure van de gemeente heeft gevolgd? In dat geval neemt u contact op met de ombudscommissie om uw klacht te onderzoeken. Deze externe commissie, die twee leden telt, doet dan een uitspraak
over uw klacht. Van deze uitspraak ontvangt u een afschrift. Voor vragen over de gemeentelijke ombudscommissie kunt u terecht bij de klachtencooerdinator. Zij brengt u dan in contact met de leden van deze commissie.

Meer informatie

Kijk op www.wijdemeren.nl/klacht-over-ambtenaar of stuur een e-mail naar info@wijdemeren.nl. U kunt ons ook bellen via 14 035.

Klacht over een zorgverlener?

Jeugdhulp of zorg vanuit de Wmo wordt geleverd door zorgverleners waarmee de gemeente overeenkomsten heeft afgesloten. Heeft u een klacht over bijvoorbeeld de hulp in de huishouding of over een zorgverlener die bij u thuis komt via de Wmo of Jeugdwet? Praat dan eerst met deze zorgverlener.
Komt u er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij de organisatie waar de zorgverlener werkt. Kijk voor de contactgegevens van deze organisatie op internet of bel de gemeente. Komt u samen niet tot een oplossing? Of voelt u zich niet serieus genomen? Neemt u dan contact op met de
gemeente. Sinds 1 januari 2015 is de gemeente verantwoordelijk voor de zorginkoop.

dinsdag 19 april 2016