Calvin Klein, Inc. kondigt nieuwe wereldwijde creatieve strategie aan

NEW YORK-(BUSINESS WIRE)- Calvin Klein, Inc. heeft vandaag een nieuwe wereldwijde creatieve strategie voor het bedrijf aangekondigd die alle Calvin Klein merken zal verenigen onder een creatieve visie. Francisco Costa, Women's Creative Director, Calvin Klein Collection, en Italo Zucchelli, Men's Creative Director, Calvin Klein Collection, zullen het bedrijf verlaten.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht:http://www.businesswire.com/news/home/20160419006897/nl/

Francisco Costa (foto: Business Wire)Francisco Costa (foto: Business Wire)

De strategie komt als onderdeel van een wereldwijde ontwikkeling in de richting van het Calvin Klein merk die begon met de herovering van de activiteiten op het gebied van jeans en ondergoed in 2013. Naarmate het bedrijf verder wordt uitgebouwd tot een wereldwijd retailbedrijf van $ 10 miljard, zal deze onderneming de positionering van het merk internationaal nog verder versterken en de weg vrijmaken voor toekomstige wereldwijde groei op de lange termijn. De nieuwe richting van het merk zal uiteindelijk een creatieve visie volgen in alle categorieen van het bedrijf. Te zijner tijd zal een aankondiging worden gedaan.

Steve Shiffman, CEO van Calvin Klein, Inc. verklaarde, "Deze creatieve strategie markeert het begin van opnieuw een belangrijk hoofdstuk in het merkerfgoed van Calvin Klein sinds de pensioenering van dhr. Klein. Ik wil Francisco en Italo bedanken voor hun niet aflatende inzet voor het Calvin Klein merk en hun prestaties in het afgelopen decennium. Ze hebben allebei enorm bijgedragen aan het tot wereldleider maken van Calvin Klein in de mode-industrie, en ze hebben dat gedaan met toewijding, focus en creativiteit."

Calvin Klein, Inc., een volledige dochteronderneming van PVH Corp. [NYSE: PVH] is een van de toonaangevende fashion design en marketing studio's in de wereld. Het ontwerpt en verkoopt designer collectie kleding voor dames en heren en een reeks andere producten die worden vervaardigd en op de markt gebracht door middel van een uitgebreid wereldwijd netwerk van licentie- en andere overeenkomsten. Productlijnen onder de verschillende Calvin Klein merken zijn onder andere jurken en pakken voor dames, kledingaccessoires en op maat gemaakte kleding voor heren, sportkleding en bridge en collectie kleding voor heren en dames, golfkleding, jeans kleding, ondergoed, parfums, brillen, prestatiekleding voor dames, panty's, sokken, schoeisel, badmode, sieraden, horloges, bovenkleding, handtassen, kleine lederwaren en woninginrichting (inclusief meubilair). Voor meer informatie kunt u terecht op calvinklein.com.

Met een geschiedenis die meer dan 130 jaar teruggaat, blinkt PVH Corp. uit in het laten groeien van merken en bedrijven met een rijk Amerikaans erfgoed en is het daarmee een van de grootste kledingbedrijven ter wereld geworden. We hebben meer dan 30.000 medewerkers die actief zijn in meer dan 40 landen, met een omzet van meer dan $ 8 miljard in 2015. Wij zijn de eigenaar van de iconische merken Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Van Heusen, IZOD, ARROW, Speedo*, Warner's en Olga en verkopen een verscheidenheid van goederen onder deze en andere nationaal en internationaal bekende merken die we in beheer of gelicentieerd hebben.

*Het merk Speedo is tot in het oneindige gelicentieerd voor Noord-Amerika en het Caribisch gebied van Speedo International, Ltd.

SAFE HARBOR-VERKLARING ONDER DE PRIVATE SECURITIES LITIGATION REFORM ACT VAN 1995: Toekomstgerichte verklaringen in dit persbericht, waaronder, zonder beperking, verklaringen met betrekking tot de toekomstige plannen, strategieen, doelstellingen, verwachtingen en intenties van PVH Corp. en haar dochterondernemingen (gezamenlijk `PVH') worden gedaan op grond van de veilige haven bepalingen van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Investeerders worden gewaarschuwd dat dergelijke toekomstgerichte verklaringen inherent onderworpen zijn aan risico's en onzekerheden, waarvan vele niet nauwkeurig kunnen worden voorspeld en sommige wellicht niet verwacht worden, waaronder (i) PVH's plannen, strategieen, doelstellingen, verwachtingen en intenties die naar eigen oordeel van PVH op elk gewenst moment onderhevig zijn aan veranderingen; en (ii) andere risico's en onzekerheden die van tijd tot tijd vermeld worden in de deponeringen van PVH bij de Securities and Exchange Commission.

Het bedrijf heeft geen enkele verplichting om publiekelijk enige toekomstgerichte verklaring bij te werken als gevolg van nieuwe informatie, toekomstige gebeurtenissen of anderszins.

TEKSTEIGENAAR: Calvin Klein

SOCIALE MEDIA: facebook.com/calvinklein; calvinklein.tumblr.com; google.com/+calvinklein; youtube.com/calvinklein; twitter.com/calvinklein; instagram.com/calvinklein; pinterest.com/calvinklein snapchat: calvinklein show yours. #mycalvins brand handle: @calvinklein

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/20160419006897/nl/

Contacts

Calvin Klein, Inc.

Global Communications Office

Rod Manley, 212-292-9795

EVP, Global Communications

(rodmanley@ck.com)

of

Alexandra Wagner, 212-292-9794

VP, Corporate Communications

(alexandrawagner@ck.com)

of

EMEA Communications Office

Denise Zamarioni, +39 02 550 50 510

SVP Public Relations - EMEA

(denisezamarioni@ck.com)