Sanoma | SBS valt vijf keer in de prijzen tijdens Cross Media Awards..


21.04.2016

Gisteravond mocht Sanoma | SBS maar liefst vijf awards in ontvangst nemen tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2016. Met als mooiste erkenning dat Sanoma | SBS zich Cross Media Exploitant van het jaar mag noemen. Een belangrijke bevestiging van de markt voor de weg die Sanoma | SBS
in de afgelopen anderhalf jaar is ingeslagen.

Daarnaast won LINDA. twee cross media awards en werd samen met Talpa, Radio538 en Ogilvy Zilver gewonnen voor de DELA case `Waarom wachten'. Tot slot werd bekend gemaakt dat Sanoma | SBS CEO Peter de Moennink zich Cross Media Man van het jaar mag noemen. De Cross Media Awards is de enige
vakprijs die crossmedia centraal stelt. Sanoma | SBS is trots op alle awards en bedankt de jury voor deze waardering!

Cross Media Exploitant van het jaar

Sanoma | SBS won de award voor Cross Media Exploitant van het jaar. Sanoma | SBS is uniek in haar kanalen, omvang en innovatieve proposities. Het succesvol verbinden van alle kanalen is een grote uitdaging. Hierbij speelt data een belangrijke rol. Met het winnen van de award wordt bevestigd
dat Sanoma | SBS werkelijk crossmediale potentie bezit, zowel voor bureaus als adverteerders.

Cross Media Man Peter de Moennink

Peter de Moennink werd Cross Media Man van het Jaar 2016 en neemt daarmee het stokje over van Ard Siekerman, Brand Director Home Deco bij Sanoma | SBS.

Juryvoorzitter Cross Media Awards Jan Mueller: "2015 is het jaar van Peter de Moennink. Het is daarom ook dat hij juist nu deze prijs moet winnen. 2015 is het jaar geweest waarin Peter de Moennink de crossmediale belofte die Sanoma | SBS in zich had, heeft waargemaakt. Peter de Moennink heeft
het verhaal maar hij laat het ook zien. Hij heeft met Sanoma | SBS een bedrijf te besturen dat grote problemen kende. De uitdagingen waren enorm en daarom is het juist extra knap dat hij resultaten heeft weten te boeken. Peter de Moennink heeft Sanoma | SBS als organisatie in beweging
gekregen. Dat ging niet zonder slag of stoot maar het was nodig. Hij deed wat hij moest doen en met succes."

LINDA. Cross Media Merk

LINDA. werd gekozen tot Cross Media Merk van het jaar. Naast het magazine, LINDAnieuws.nl en het onlangs succesvol gelanceerde LINDA.tv werd het crossmediale LINDA.portfolio uitgebreid met LINDA.festival (dat plaatsvindt op 14 en 15 mei). LINDA. voert haar kernwaarden consequent door in al
haar producten.

LINDA.tv Cross Media Innovatie

LINDA. bouwde afgelopen jaar het merk verder crossmediaal uit met LINDA.tv, een online/OTT kanaal met door het team gecureerde en eigen videocontent voor de "leukste vrouwen van Nederland". Sinds de lancering van LINDA.tv zijn meer dan 130.000 gebruikers die de app meerdere keren per week
bekijken geregistreerd.

LINDA. doet met LINDA.tv waar ze goed in is: originele content creeren, dit keer in de vorm van video, met het onmiskenbare LINDA. dna. De vele videoformats die door de LINDA.redactie zijn gecreeerd zijn niet alleen bij gebruikers, maar ook bij televisiezenders in trek. Twee van deze eigen
formats zijn op NET5 te zien waardoor het non-lineaire platform LINDA.tv experimenteert met een lineair distributiemodel. Daarnaast zal LINDA.tv haar eigen unieke content laten reizen op platformen als YouTube, KIJK.nl en NU.nl.

DELA Cross Media Case wint zilver

Ogilvy, Talpa, Radio 538 en Sanoma | SBS wonnen samen Zilver in de categorie Cross Media Case Award met de campagne `Waarom wachten'. Door middel van co-creatie werd een campagne in de vorm van een branded partnership gerealiseerd, met het gedachtengoed van DELA als vertrekpunt. De tv campagne
van DELA `Waarom wachten?' werd vertaald naar een televisieprogramma waarin mensen een speciaal persoon in hun leven verrassen met mooie woorden. Ze spreken openlijk hun waardering uit: voor wijze raad, omdat ze er zijn in zware tijden, of gewoon omdat ze zo veel van de ander houden. Over
verschillende touchpoints heen - televisie, radio, online en app - werd heel Nederland geinspireerd en gefaciliteerd om zelf ook mooie woorden met elkaar te delen. Deze persoonlijke boodschappen (user generated) werden vervolgens weer gedeeld via de verschillende platformen: print, radio,
online, app en tv. DELA realiseerde met de nieuwe campagne een reputatie-score van ruim 73 punten en liet hiermee een sterke groei zien onder niet-leden. Bovendien realiseerde DELA met de nieuwe campagne een sales toename van 63% en liet hiermee een sterke groei zien. Meer informatie over deze
case is te lezen op Nederlandsmedianieuws.nl.

Print Download PDF Contact Stuur door