'Bedrijven en instellingen worden steeds meer een mediaorganisatie'

donderdag 21 april 2016 17:00 Binnenland

Dit is een origineel bericht van ANP

ANP-congres Toekomstvisie op contentstrategie

Rijswijk/Amsterdam, 21 april 2016 - Bedrijven, overheden en instellingen moeten zich steeds meer gaan gedragen als mediaorganisaties om effectief te communiceren met de buitenwereld. Tijdens het ANP-congres Toekomstvisie op Contentstrategie, vandaag in De Balie in Amsterdam, bespraken mediaprofessionals en opiniemakers voor een publiek van zo'n 400 ondernemers en bestuurders hoe organisaties het verhaal van hun merk op tijd, in de juiste vorm en technologie en via het juiste kanaal bij hun doelgroepen kunnen krijgen. "Het gaat hen ook om kijkcijfers en waardering", aldus dagvoorzitter Guido van Nispen, CEO van het ANP.

Voor het congres Toekomstvisie op Contentstrategie bracht het ANP 20 professionals uit media, communicatie en overheid aan tafel om met het publiek te bespreken wat succesvolle contentstrategieen zijn, nu en in de toekomst. In vier panelsessies werd in detail ingegaan op contentstrategie: welke content stuur je de wereld in, wie maakt die content, welke technologie heb je nodig en hoe krijg je dat organisatorisch voor elkaar. Het zijn onderwerpen die dagelijkse kost zijn voor mediaorganisaties. Deelnemers aan de panelsessies waren onder anderen Barbara van Beukering, oprichter van PAPER, mediaondernemer Jan-Kees Emmer van Trusted Media, Sjoerd Raaijmakers, COO van Vice Media Benelux, Remco Dolstra, directeur communicatie bij het ministerie van Buitenlandse Zaken en Giselle van Cann, adjunct-hoofdredacteur NOS Nieuws.

'Het ANP heeft een centrale en objectieve rol'

Dagvoorzitter en gastheer Guido van Nispen van het ANP: "Bedrijven en instellingen kunnen veel van mediaorganisaties leren over hoe je een goed verhaal vertelt en dat op de juiste manier bij je klant, relatie, collega of aandeelhouder krijgt. In het brede en complexe speelveld van nieuws en informatie is het ANP voor al die organisaties een strategische partner. Wij leveren de essentie, de kern van de content waar organisaties zelf hun kleur en lading aan kunnen geven. We zijn daarbij thuis in de technologie voor distributie van informatie en nieuws. Juist vanwege die centrale en objectieve rol, vinden we het belangrijk om de verschillende partijen met elkaar in gesprek te brengen, zoals op dit congres."

Live en via 360o Virtual Reality

Het ANP-congres Toekomstvisie op Contentstrategie werd in de centrale zaal van De Balie gehouden. Vanwege de grote belangstelling was er in de naastgelegen Virtual Reality Room een 360o VR livestream waar deelnemers met een speciale Virtual Reality bril de sessies virtueel vanaf de eerste rij konden volgen.

Over het ANP

Het ANP is het grootste onafhankelijke persbureau van Nederland. Jaarlijks levert het ANP meer dan honderdduizenden nieuwsberichten, foto's en video's en informatiediensten aan mediabedrijven, het bedrijfsleven, de overheid en non-profits. In een wereld waar het aanbod van nieuws sterk groeit, staat bij het ANP de snelheid, betrouwbaarheid en onafhankelijkheid van de nieuwsvoorziening voorop.

*

*

*

*