Klanten geven dienstverlening WenI het cijfer 7


Voorleeshulp

Klanten van de afdeling Werk en Inkomen van de gemeenten Voorschoten, Leidschendam-Voorburg en Wassenaar geven de gemeentelijke dienstverlening een dikke 7,0. Dat blijkt uit het in 2015 gehouden tweejaarlijkse onderzoek van onderzoeksbureau SGBO.

Waardering hoger dan in 2013
De waardering voor de eerstelijnsdienstverlening in zijn geheel komt hoger uit dan de vorige meting in 2013. Dat gold ook voor de bereikbaarheid en de re-integratietrajecten. Opvallend positief punt is dat de fysieke bereikbaarheid van Corbulo geen rol meer lijkt te spelen in de beleving over
de dienstverlening.

Verbeterpunten
Over de openingstijden en de wachttijd voor een afspraak met de consulenten is men dit jaar iets kritischer dan in de vorige meting. Dat geldt ook voor de informatievoorziening: informatie krijgen via de consulent scoort hoger dan informatie via internet/e-mail of via het KCC. Het minder vaak
wisselen van consulenten van afdeling Werk en Inkomen en het beter en sneller antwoorden op vragen werden genoemd als verbeterpunten. Lees het volledige onderzoek.