Eventim genomineerd voor Sales & Marketing Ticketing Technology Award

vrijdag 22 april 2016 11:29 Binnenland

Dit is een origineel bericht van CTS Eventim Nederland BV

Hoofddorp, 22 april 2016.

CTS Eventim is genomineerd voor de prestigieuze Ticketing Technology Award in de categorie Sales & Marketing. Deze nominatie is voor de innovatieve augmented reality-campagne die Eventim tijdens de afgelopen kerstperiode in samenwerking met 3rd Rock heeft gevoerd op Schiphol Plaza. Bezoekers van de luchthaven konden door deel te nemen aan een interactief spel een Eventim-tegoed t.w.v. Euro 500,- winnen. De award uitreiking is onderdeel van het jaarlijkse Ticketing Technology Forum, dit jaar op 27 en 28 april in Dublin, Ierland. De awards worden op 27 april uitgereikt tijdens de Gala Awards Evening van het Ticketing Technology Forum in het Guinness Storehouse in Dublin. Deze internationaal aansprekende prijs beloont leiderschap, innovatie en prestatie op het gebied van technologie in de kaartverkoop.

Augemented reality is een livebeeld van de werkelijkheid waaraan elementen worden toegevoegd door een computer. Op Schiphol Plaza was dat een spiegel waarin de deelnemers een gouden ticket moesten proberen te pakken. Door hier een filmpje van te maken en up te loaden naar social media onder de hashtag #makelifefun maakten deelnemers die het gouden ticket te pakken wisten te krijgen kans op de prijs.

Henk Schuit, Managing Director van Eventim Nederland: "Wij zijn vereerd om genomineerd te zijn voor de Ticketing Technology Award Sales & Marketing. Deze nominatie bevestigt onze ingeslagen weg waarop we altijd op zoek zijn naar innovatieve manieren om te communiceren en waarin we social media een integraal onderdeel willen laten zijn van onze marketingmix. Augmented reality is vrij nieuw op de Nederlandse markt, het gebruik hiervan past precies in onze visie waarin communicatie en ticketverkoop communicerende vaten zijn." -----------------------------------------------------------------------

CTS EVENTIM AG & Co. KGaA is, met verschillende activiteiten in 24 landen, de grootste ticketing- en live-entertainmentonderneming van Europa. Het concern is beursgenoteerd (SDAX Frankfurt) met een marktkapitaal van ongeveer Euro 3 miljard. Jaarlijks worden meer dan 100 miljoen tickets voor 200.000 verschillende evenementen verkocht via EVENTIM systemen. CTS EVENTIM AG verzorgt ook de volledige ticketverkoop van major-sportevents zoals de Olympische Zomerspelen in 2016 in Rio de Janeiro. EVENTIM Sports levert Europa breed aan 180 sportorganisaties haar Ticketing- en CRM oplossing waaronder 60 voetbalclubs.

EVENTIM Nederland bestaat ruim 20 jaar en is met een breed ticketdistributieplatform, e-commerce activiteiten en event-ondersteunende diensten marktleider in Nederland op het gebied van de verkoop van (live)entertainment-, concerten-, festivals- en theatertickets.

[EINDE BERICHT]

*

*

*

*