VBAT en dBOD bundelen krachten

dinsdag 26 april 2016 12:00 Binnenland

Dit is een origineel bericht van VBAT

Amsterdam, 26 april 2016 - Twee van Nederlands meest bekende en lang gevestigde design- en brandingbureaus hebben afgesproken onder een holding samen te gaan werken.

De holding zal de naam VBAT Group krijgen. De twee merken, VBAT en dBOD, zullen als afzonderlijke entiteiten blijven opereren. VBAT zal de leading agency worden, terwijl dBOD een aantal specifieke klanten zal blijven servicen.

Studio Groundfloor blijft actief als een afzonderlijke entiteit, met de nadruk op designexecutie en pre-productie. Alle drie de entiteiten zullen deel uitmaken van de VBAT Group en worden gevestigd in het huidige VBAT hoofdkantoor in Amsterdam.

VBAT en dBOD werken al meer dan 15 jaar internationaal. Een steeds toenemende behoefte en de wens om te groeien en diversificatie van het klantenbestand over een groter geografisch gebied, heeft tot deze fusie geleid. Met kantoren in Shanghai, om de mogelijkheden in China te ontwikkelen en in Mexico-stad, als een hub voor de LATAM regio, biedt VBAT haar relaties een unieke internationale propositie.

Remco van der Sluis, neemt de rol op zich van CEO van de VBAT Group en het uitgebreide VBAT. Eugene Bay behoudt zijn rol als Chairman van de Group en als Brand Director voor klanten. Naast het sturen van het integratieproces, samen met Remco, zal hij zich richten op business development, in binnen- en buitenland.

"We streven ernaar een levendige cultuur te creeren voor de bedrijven die een mix van het beste van beide zal zijn," zegt Remco van der Sluis. "We zien onszelf als een flexibel, middelgroot internationaal branding- en designbureau, dat de creatieve flair en effectieve punch van een groot netwerkbureau heeft. Het resultaat - we worden sneller en meer gefocussed."

"Terwijl onze Nederlandse klanten ons blijven uitdagen en stimuleren, zijn wij ook zeer gemotiveerd om te bouwen aan een bedrijf dat op 3 continenten actief is. Nederlands ontwerp blijft een wenselijk en gewaardeerd product in vele delen van de wereld. Wij streven ernaar om die designethiek en creatieve flair aan een breder klantenbestand aan te bieden", voegt Eugene Bay toe.

De nieuwe combinatie biedt een sterkere reeks van branding en design services met een bredere geografische dekking. Beide entiteiten hebben meer dan 30 jaar ervaring in branded packaging, corporate identity en retail branding. De gecombineerde kennis biedt een sterkere conceptuele kracht en een kwalitatiever executioneel eindproduct.

De VBAT Group zal geleid worden door;

Chairman VBAT Group - Eugene Bay

CEO VBAT Group en VBAT - Remco van der Sluis

Manager dBOD - Reyn Jongenelen

Manager Studio Groundfloor - Herman Verhoeff

De VBAT Group zal rond de 85 man sterk zijn. Het team bestaat uit 10 nationaliteiten en werkt vloeiend in het Nederlands en Engels.

De VBAT Group is onderdeel van WPP, het grootste marketingcommunicatie netwerk van de wereld.

*

*

*

*