Besselink Licht winnaar 2016 in Verlichtingsgroothandel


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 12:55 uur

Rotterdam, 20160429 -- Besselink Licht is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Verlichtingsgroothandelbranche. Zij heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende onderneming met een zeer sterke positionering. ‘Besselink Licht weet haar uitgebreide kennis van verlichting en elektra uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor zij zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een mooi bedrijf met een mooi merk!’

Besselink Licht (officiële naam: Besselink Licht Import BV), specialist in verlichting, heeft een unieke positie in Nederland en een sterke positie in Europa. Eigen design en ontwikkeling maken haar een geliefde partner voor grote ketens die uit zijn op exclusieve collecties. Besselink Licht kan hieraan voldoen en onderscheidt zich door veel aandacht te schenken aan winkelinrichting en presentatie. Zij ontzorgt retailers op dit vlak door eigen hoogwaardige winkeldisplays te leveren volgens het shop-in-shop concept. Besselink Licht is opgericht in 1992 en houdt kantoor in Duiven, met een logistiek centrum in Nijmegen en een vestiging in China. Het bedrijf heeft in Nederland circa 50 medewerkers en is internationaal actief.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Besselink Licht een stabiele, vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Besselink Licht, want zij is continu bezig haar producten en diensten te verbeteren optimaal af te stemmen op de wensen van de klant.’

Grote kennis van retail

De grote kracht van Besselink Licht is haar grote kennis van de ontwikkelingen in de retail en het veranderende koopgedrag van consumenten. Het retailkanaal zoals dat decennialang heeft bestaan, zal het nog veel zwaarder krijgen dan nu al het geval is. Besselink verkoopt nu nog circa 85% via grote ketens en 15% online, maar het online kanaal groeit gestaag. ‘De retailer en online verkoop gaan in de toekomst nog meer hand in hand’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Hier zet Besselink sterk op in. Al haar innovatie en procesontwikkeling is hierop gericht. Foutloze processen is het streven. Minimale retourzendingen moeten de kwaliteit van de onderneming bevestigen. Daarnaast blijft de onderneming innoveren in design, maar ook in verpakkingen, die met de ondersteuning van diverse talen geschikt zijn voor online-bestellingen uit heel Europa.’

Alles draait om kennis, samenwerking, voorlichting, ontwikkeling en communicatie met de klant, de retailer en de producent. Haar merkfilosofie past bij haar conceptdenken. Niet denken in losse armaturen, maar in totaalconcepten voor retailers en eindgebruikers, die turnkey worden opgeleverd. Verlichtingsadvies voor de eindconsument hoort hierbij. ‘Besselink Licht is een speler van formaat, vooral door het streven naar perfectie richting al haar stakeholders. Een heldere visie op de retailmarkt wordt vertaald naar een internationale marktbewerking via duurzame, waardevolle retailkanalen en een online-uitrol die steeds beter wordt. Omvangrijke technische kennis gecombineerd met wisselende, mooie en toegankelijke collecties en een uitgebreide klantenservice maken van Besselink Licht een distributeur waarvan er in Nederland geen tweede is!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.besselinklicht.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 12:55 uur. 

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Dhr. P. Besselink

Telefoon: 026-3190630  - E-mail: (pauljr@besselinklicht.nl)