De Raad van Kinderen presenteert haar adviezen aan de bankensector


Gepubliceerd op 29 april 2016

De Raad van Kinderen presenteerde gisteren haar adviezen aan de bankensector over de vraag: "wat kunnen banken doen om goed contact te hebben met hun klanten?" De adviezen werden opgehangen in een speciale `Ideeenboom'.

Leerlingen van de Sint Jozefschool uit Amsterdam gaven onder leiding van presentatrice Dolores Leeuwin hun mening over uiteenlopende zaken, zoals:

* kortere wachttijden bij telefonisch contact,
* persoonlijk contact met bankmedewerkers,
* een keurmerk voor veiligheid en communicatie,
* ruimere openingstijden en
* de transparantie over wat banken doen met het spaargeld en waar zij zoal in investeren.

Voorzitter Chris Buijink van de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) bedankte de leerlingen voor hun inspanning en hun adviezen. De NVB bespreekt deze met haar leden en zal over een aantal weken tijdens een bezoek aan de school vertellen wat de banken met de adviezen gaan doen.

De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) stelde eind 2014 voor drie jaar de Raad van Kinderen in om mee te denken over de toekomst van banken. De Raad van Kinderen is een initiatief van de Missing Chapter Foundation en UNICEF Nederland om kinderen structureel en op een constructieve manier
hun stem te laten horen binnen bedrijven. Vorig jaar adviseerden leerlingen van het Schreuder Instituut over de vraag: "wat kunnen banken doen zodat mensen zich veilig voelen in de omgang met geld?"