Hyundai wint award voor innovatiefste automerk

1 maart 2016

Hyundai wint award voor innovatiefste automerk

Hyundai is tijdens Automotive Innovations Awards uitgeroepen tot Innovatiefste volumemerk van 2016 in de categorie Alternatieve aandrijvingen. Hyundai kreeg de prestigieuze onderscheiding vanwege het grote aantal innovaties het afgelopen jaar.

Hyundai had al volledig elektrische auto op waterstof Hyundai ix35 Fuel Cell. Daar komt deze zomer de Hyundai IONIQ bij, de allereerste auto die verkrijgbaar is met keuze uit drie aandrijflijnen: volledig elektrisch, hybride en plug-in hybride.

Massaproductie

Met de lancering van de Hyundai IONIQ is Hyundai het eerste automerk ter wereld dat kan bogen op de massaproductie van vier verschillende elektrische aandrijflijnen. Deze zomer verschijnen de IONIQ Hybrid en IONIQ Electric in de showroom. De IONIQ Plug-in volgt in 2017.

Diepgaande studie

De basis voor de Automotive Innovations Awards is een diepgaande studie van het Center of Automotive Management (CAM) en consultancybureau Pricewaterhouse Coopers (PwC) In totaal werden 19 wereldwijde automotivegroepen en 60 merken systematisch onderzocht en beoordeeld op basis van kwantitatieve en kwalitatieve criteria.

Toegevoegde waarde

Alleen nieuwe ontwikkelingen die voor consumenten een duidelijke toegevoegde waarde hebben, worden door het centrum als innovatie aangemerkt. Bovendien moeten de innovaties reeds zijn voorgesteld in prototypes of al beschikbaar zijn in serieproductie.