Communicatie tijdens een crisis

20mei2016

14.00

Communicatie tijdens een crisis

Communicatiewetenschap

20mei2016 14.00

Promotie

Het nieuws in kranten en op televisie wordt regelmatig gedomineerd door berichtgeving over crisissituaties bij organisaties, zoals vliegtuigongelukken, explosies bij chemische fabrieken, terugroepacties van producten, faillissementen of olierampen. Tijdens zo'n crisis kan de reputatie en financiele situatie van een organisatie verslechteren, maar er kunnen ook vergaande maatschappelijke gevolgen zijn. Toni van der Meer onderzoekt hoe de communicatie tussen de drie centrale actoren - de organisatie, de nieuwsmedia en het publiek - verloopt tijdens een organisatiecrisis. Hij doet dit aan de hand van verschillende communicatiewetenschappelijke theorieen.

Dhr. G.L.A. van der Meer: Communication in Times of Crisis. The Interplay Between the Organization, News Media, and the Public. Promotoren zijn prof. dr. J.W.J. Beentjes en prof. dr. R. Vliegenthart. Copromotor is dr. P. Verhoeven.

Deelname

Toegang vrij

Locatie

* Agnietenkapel

Oudezijds Voorburgwal 229 - 231 | 1012 EZ Amsterdam +31 (0)20 525 2362

Ga naar detailpagina

* Download de samenvatting (PDF)

Zie het origineel.

Gepubliceerd door UvA Persvoorlichting