Nissan strikt Clarence Seedorf als finale-ambassadeur


Nissan strikt Clarence Seedorf als finale-ambassadeur
Belangrijkste media-items
Gerelateerde afbeeldingen (3)
[ ]
mei 23, 2016 | ID:145797

*



* Downloaden
* Word-document (.doc) (10,0 KB)
* PDF (.pdf) (55,3 KB)
* HTML (.html) (10,0 KB)
* Tekst (.txt) (4,2 KB)

Viervoudig winnaar tekent overeenkomst nog net voor Champions League-finale
Nissan strikt Clarence Seedorf als finale-ambassadeur



* Seedorf enige voetballer die vier keer en met drie clubs UEFA Champions League heeft gewonnen
* `Nissan staat voor innovatie, technologie en kwaliteit, en ik kan me daar helemaal in vinden', aldus Seedorf
* Nissan zorgt voor extra spektakel: voetballiefhebbers kunnen voelen hoe het is om in een Nissan GT-R door de straten van Milaan naar het stadion te rijden

Amsterdam, 23 mei 2016 - Kort voor de UEFA Champions League-finale op 28 mei in Milaan is Clarence Seedorf - viervoudig winnaar van de Champions League - benoemd tot Nissan-ambassadeur tijdens de finale van de Champions League. Nissan is de officiele Global Automotive Sponsor van de UEFA
Champions League.

Seedorf treedt toe tot Nissans team van ambassadeurs en `Engineers of Excitement' - onder wie Andres Iniesta van FC Barcelona, Thiago Silva van Paris Saint-Germain en Yaya Toure van Manchester City - die Nissans activiteiten rond de UEFA Champions League extra glans geven.

De Nederlander is de enige voetballer die vier keer en met drie verschillende clubs de UEFA Champions League heeft gewonnen. In de aanloop naar de UEFA Champions League-finale van dit jaar vertelt hij over zijn samenwerking met Nissan: `Ik vind het prachtig dat ik Nissan kan ondersteunen bij
de sponsoring van de UEFA Champions League. Mensen houden van opwinding, avontuur, snelheid en adrenaline. En voetbal heeft het allemaal! Nissan staat voor innovatie, technologie en kwaliteit, en ik kan me daar helemaal in vinden. Bovendien is Nissan onderdeel van het UEFA Champions
League-spektakel, net als ik tijdens mijn carriere.'

Goede herinneringen aan Milaan
Seedorf heeft jarenlang gespeeld in Milaan en is ook coach geweest van AC Milan. Hij heeft goede herinneringen aan de stad en kijkt dan ook uit naar de finale in het San Siro-stadion.

`Het is geweldig dat Atletico Madrid helemaal is opgeleefd', zegt Seedorf. `De club steunt coach Simeone volledig en het blijkt nu dat zijn tactisch inzicht als speler is onderschat. En hoewel Zidane pas halverwege het seizoen manager werd, heeft hij al wel voor verbetering gezorgd. Hij heeft
dus een goede invloed op het team.'

`Uiteindelijk komen er maar twee clubs in de finale en ook nu het twee Spaanse clubs zijn, is het toch een internationale wedstrijd. Op het veld staan immers spelers van over de hele wereld. Ik verwacht een spannende wedstrijd; natuurlijk, want de twee teams staan niet voor niets in de
Champions League-finale. Ze hebben het verdiend en ik kijk uit naar de wedstrijd', besluit Seedorf.

Extra spektakel rond de wedstrijd
Nissan zorgt rond de UEFA Champions League-finale voor extra spektakel, zowel voor de fans in Milaan als de fans thuis. Nissan heeft een aantal innovatieve en opwindende activiteiten georganiseerd. Tijdens de finale kunnen voetballiefhebbers voelen hoe het is om in een Nissan GT-R van
modeljaar 2017 door de straten van Milaan naar het San Siro-stadion te rijden. Dat doen ze niet echt, maar in een zogenoemde virtual reality experience, in samenwerking met Sony PlayStation - een andere officiele sponsor van de UEFA Champions League. Volg het spektakel in Milaan via
#GetMilanExcited.

Jean-Pierre Diernaz, Vice President Marketing van Nissan Europe, zegt: `De UEFA Champions League-finale in Milaan is het hoogtepunt van het tweede, ontzettend spannende seizoen van Nissan als Official Global Automotive Sponsor van de UEFA Champions League. En dat Clarence Seedorf nu ook
Nissan-ambassadeur is, is fantastisch voor ons, want hij belichaamt het begrip `engineer of excitement' en is een echte vernieuwer van het spel.'

`Het partnerschap stelt ons in staat om onze toewijding aan onze merkwaarden te benadrukken: innovatie en opwinding. Nissan heeft bijvoorbeeld de Excitement Index gelanceerd. Daarmee onderzoeken we wat voetbalfans zo opwindt en ontwikkelen we een wetenschappelijke formule met de essentiele
factoren die een voetbalwedstrijd opwindend maken. Daarom zijn het partnerschap met de UEFA Champions League en opwinding zo belangrijk voor Nissan.'

Sitemap