Madrid tegen Madrid in 360o vanuit de straten van Madrid


Madrid tegen Madrid in 360o vanuit de straten van Madrid
Belangrijkste media-items
Gerelateerde persberichten (5)
Gerelateerde afbeeldingen (1)
[ ]
mei 26, 2016 | ID:145990

*



* Downloaden
* Word-document (.doc) (9,5 KB)
* PDF (.pdf) (53,7 KB)
* HTML (.html) (9,5 KB)
* Tekst (.txt) (3,1 KB)

UEFA Champions League-finale in Milaan
Madrid tegen Madrid in 360^o vanuit de straten van Madrid

* Nissan maakt 's werelds eerste live 360^o film van een sportevenement tijdens de UEFA Champions League-finale
* Live registratie van de belevenissen van fans in de straten van Madrid tijdens de voetbalwedstrijd
* Final 360^o enige manier om zowel in Milaan als in Madrid finale te beleven

Amsterdam, 26 mei 2016 - Tijdens de UEFA Champions League-finale van dit jaar verricht Nissan een huzarenstukje op het vlak van innovatie en entertainment met 's werelds eerste live 360^o film van een groot sportevenement op YouTube. Het is een registratie van de opwinding van voetbalfans in
de straten van Madrid tijdens de voetbalfinale.



Deze film is de eerste in zijn soort en wordt uitgezonden via Nissans YouTube-kanaal. De naar verwachting 180 miljoen kijkers naar de UEFA Champions League-finale op zaterdag 28 mei a.s. kunnen de beelden bekijken voor en tijdens de wedstrijd.



Final 360^o
De film heet Final 360^o en doet live verslag van de opwinding en de belevenissen van de aanhangers van beide finalisten, Real Madrid en Atletico Madrid. De film toont de pure emoties en de rivaliteit bij de fans van beide clubs uit Madrid - die komen tijdens het wedstrijdverslag op televisie
immers niet in beeld. De beelden uit Madrid zijn direct op smart devices te bekijken, dus Final 360^o is de enige manier waarop voetballiefhebbers tegelijkertijd in Madrid en in Milaan aanwezig kunnen zijn.



Jean Pierre Diernaz, Vice President Marketing van Nissan Europe, vertelt: `De UEFA Champions League-finale tussen Atletico en Real Madrid geeft de diepste emoties en liefde voor de sport een nieuwe dimensie. Nissan en onze `engineers of excitement' staan midden in de actie. Doordat ze
gebruikmaken van de nieuwste technologie op het gebied van live 360^o uitzenden via YouTube, nemen we het voortouw in innovatie en bieden wij voetballiefhebbers iets wat ze nog nooit hebben meegemaakt. 2016 is het jaar van de 360^o films - maar 360^o live op YouTube tijdens een sportevenement
is een wereldprimeur!'



360^o video's via YouTube is een nieuwe, innovatieve manier van film maken. De techniek is pas sinds april van dit jaar beschikbaar. 360^o video's worden gemaakt met een camera die tegelijkertijd in alle richtingen beelden maakt. De kijker bepaalt zelf "in welke richting" hij kijkt, waarmee
hij een soort "virtual reality" creeert. De kijker kan door het draaien van zijn telefoon of tablet om zich heen kijken. Nissan schat dat ongeveer de helft van de kijkers de UEFA Champions League-finale met een tweede scherm of mobiele device in de hand zal bekijken.



Verslaggevers van Nissan gaan in Madrid de straat op om de reacties van de fans live op beeld vast te leggen terwijl de twee voetbalclubs de finale in Milaan spelen. De producers voegen de beelden uit Madrid dan samen tot een meeslepende 360o belevenis. Bekijk de actie live op zaterdag 28 mei
op Nissans YouTube-kanaal https://www.youtube.com/watch?v=fyQm_8nH8gU

Sitemap