Nieuw Prestatiekader Bevolkingszorg

Bevolkingszorg Hollands Midden is een betrouwbare partner in crisisbeheersing. Om dit ook te blijven, is het noodzakelijk kritisch te zijn, te leren en te blijven verbeteren. Op 31 maart 2016 stemde het Algemeen Bestuur in met het Prestatiekader Bevolkingszorg; een eigen hedendaagse en realistische leidraad om prestaties inzichtelijk te maken.

De nadruk van het prestatiekader ligt op prestaties, omdat we alleen maar op basis daarvan een goed gesprek kunnen voeren om uiteindelijk van te leren. De gewenste prestaties zijn dan ook het uitgangspunt geweest bij het opstellen van prestatie-eisen. Daarnaast staan in het prestatiekader uitgangspunten voor een nieuwe manier van meten. Een voorbeeld hiervan is het voeren van gesprekken over elkaars prestaties. Zo kun je elkaar een spiegel voorhouden, blinde vlekken blootleggen en succesvolle werkmethoden delen.

Nieuwe visie op bevolkingszorg

Het nieuwe prestatiekader is de vervanger van het `oude' normenkader gemeentelijke processen. Dit normenkader is de afgelopen jaren een aanjager geweest om de kolom Bevolkingszorg te professionaliseren. Dit normenkader was echter vooral input gericht, maar geeft geen antwoord op de vraag wat dit zegt over de kwaliteit. Het nieuwe prestatiekader neemt de gewenste kwaliteit als uitgangspunt en is daarnaast gebaseerd op de `nieuwe' visie op bevolkingszorg uit het rapport: Bevolkingszorg op Orde. De prestatie eisen uit dit rapport liggen ten grondslag aan het nieuwe kader en zetten een nieuwe stip op de horizon voor Bevolkingszorg Hollands Midden.

Nieuwsgierig geworden naar het prestatiekader bevolkingszorg? Neem dan contact op met het Bureau Gemeentelijke Crisisbeheersing via: info@bgc.vrhm.nl of 088-246 500.