Bijna negen op de tien jonge vrouwen met stressklachten


's-HERTOGENBOSCH, 20160526 -- Twee derde van de Nederlanders heeft stressklachten. Bij vrouwen tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs 85%. In Nederland gebruikt 4% een app om stressklachten te verminderen. Eén op de vijf Nederlanders heeft interesse om in de toekomst mentale gezondheid te monitoren met smart health toepassingen. Dit blijkt uit cijfers van de Smart Health Monitor, een marktonderzoek van Multiscope onder 6.000 Nederlanders

Apps gebruiken om klachten te verminderen
Momenteel gebruikt 4% van de Nederlanders smart health toepassingen om stress te verminderen. Apple Health, Samsung S Health en Sleep Cycle Alarm Clock zijn hiervoor de populairste apps. Meer dan de helft (55%) van de Nederlanders die mentale gezondheid monitoren doet dit al langer dan een jaar. 

Hoge potentie voor mindfulness
Eén op de vijf Nederlanders heeft interesse om smart health toepassingen te gaan gebruiken om de mentale gezondheid te monitoren. Bij Nederlanders met stressklachten is dit zelfs 31%. Zij willen vooral beter slapen en minder stress ervaren. Daarnaast willen ze in de toekomst met apps voor mindfulness en yoga beginnen. 

Methodiek en verantwoording
De resultaten uit het persbericht komen uit de Smart Health Monitor en zijn tot stand gekomen door een grootschalig onderzoek onder het Multiscope online consumentenpanel, waarbij bijna 6.000 respondenten het onderzoek volledig hebben ingevuld. 

Meer weten over de Smart Health Monitor?
Hoe zijn Nederlanders slim met gezondheid bezig? De Smart Health Monitor is het onderzoek naar het gebruik van apps, wearables en meters. Het onderzoek geeft inzichten in bezit, gebruik, profielen, motivatie, drempels, aankoopintentie en toekomstperspectief van smart health toepassingen en producten. Voor meer informatie of vragen over de Smart Health Monitor kunt u contact opnemen met Christophe Renders (073-6212122 of christophe@multiscope.nl). 

Over Multiscope
Multiscope is specialist op het gebied van online marktonderzoek. Onze diensten brengen voor opdrachtgevers de behoeften, wensen en meningen van de doelgroep in kaart. Dit kan met marktcijfers, het consumentenpanel, B2B panel en software voor online marktonderzoek.