Jaarstukken AGV 2015


Publicatiedatum : 10 juni 2016

De wereld digitaliseert. Inwoners verwachten steeds meer van onze online dienstverlening. Om aan die wens tegemoet te komen is ook het waterschap, via de uitvoerende organisatie Waternet, bezig met digitalisering van het klantcontact om in 2020 zoveel mogelijk klanten digitaal te bedienen.

We hebben hierin een belangrijke stap gezet; als een van de eerste waterschappen zijn we aangesloten op de berichtenbox van MijnOverheid. Ruim 30.000 klanten krijgen komende week hun eerste digitale aanslag voor hun waterschapsbelasting.

MijnOverheid

Via MijnOverheid hebben inwoners toegang tot hun post en persoonlijke gegevens van steeds meer overheidsorganisaties. Zo kunnen inwoners bijvoorbeeld controleren hoe ze geregistreerd staan of de status van hun vergunning volgen. Via een digitale brievenbus ontvangen inwoners hier persoonlijke
post van organisaties zoals de Belastingdienst, UWV, gemeente en voor deze regio dus ook van het waterschap. Gebruikers van MijnOverheid kunnen veilig en gemakkelijk inloggen met hun DigiD. Het gebruik biedt veel voordelen voor de klant; ze zijn meteen op de hoogte van een nieuwe rekening,
hebben altijd en overal toegang tot hun rekening en het bespaart papier.

Aanmelden

Om van deze digitale dienstverlening gebruik te maken moeten inwoners zichzelf eerst aanmelden. Als er dan nieuwe berichten of rekeningen zijn, krijgt men automatisch een melding via e-mail.