Uiterlijk en prestaties van Nissan GT-R NISMO verder aangescherpt


Uiterlijk en prestaties van Nissan GT-R NISMO verder aangescherpt
Belangrijkste media-items
Gerelateerde afbeeldingen (10)
[ ]
jun 10, 2016 | ID:146183

*



* Downloaden
* Word-document (.doc) (13,4 KB)
* PDF (.pdf) (70,4 KB)
* HTML (.html) (13,4 KB)
* Tekst (.txt) (5,9 KB)

2017 model beleeft debuut op Nuerburgring
Uiterlijk en prestaties van Nissan GT-R NISMO verder aangescherpt

Amsterdam, 10 juni 2016 - Nissan heeft de nieuwe 2017 GT-R NISMO gepresenteerd op de fameuze Nordschleife van de Nuerburgring. Dat is een van de langste en uitdagendste circuits ter wereld en de plek waar de prestaties van de Nissan GT-R zijn aangescherpt, getuned en ontwikkeld.

De GT-R NISMO krijgt, net als de GT-R, een opgefrist front met een nieuwe bumper als opvallend element. De donker getinte V-motion grille is vergroot om de motor van meer koeling te voorzien, zonder dat de luchtweerstand van de auto toeneemt. Ook nieuw is een substantieel versterkte motorkap
om potentiele vervorming bij extreem hoge snelheden volledig uit te bannen, zodat de perfecte stroomlijn van de auto behouden blijft. Anders dan bij de `gewone' GT-R is het feit dat voorbumper gemaakt is van koolstofvezel. Het materiaal bestaat uit diverse laagjes, die met TAKUMI-waardige
precisie overlappend over elkaar zijn gelegd voor het verkrijgen van de ideale stijfheid.

De luchtgeleiders op de hoeken van de bumper geleiden de lucht langs de auto en genereren een hoge mate van downforce. Tegelijk leiden ze de luchtstroom langs de wielkasten voor een betere aerodynamica. In totaliteit levert de vernieuwde vorm meer neerwaartse druk dan die van welke andere
Nissan productie-auto ooit, wat resulteert in een exceptionele stabiliteit bij hoge snelheid.

De nieuwe GT-R NISMO heeft eveneens het opgefriste interieur van de 2017 GT-R. Het geheel oogt hoogwaardiger. Het dashboard is van een nieuw ontwerp en dat is net als het stuurwiel en de middenarmsteun bekleed met Alcantara(R)-leder van hoge kwaliteit. De middenconsole is verbeterd en
overzichtelijker door een sterke reductie van het aantal knoppen (van 27 in het vorige model naar elf nu). De bediening van navigatie- en audiosysteem is geintegreerd en de vergrote iconen op de 8-inch touchscreen vereenvoudigen de bediening. Tal van functies zijn ook te bedienen via een
nieuwe Display command control die is geplaatst op de van koolstofvezel gemaakte centrale console; handig, omdat bij hoge snelheid dan niet naar de touchscreen hoeft te worden gereikt. Uniek bij de GT-R NISMO zijn de met leder afgewerkte koolstofvezel racekuipjes van Recaro(R). Ze zijn
voorzien van rode Alcantara inzetstukken.

De prestaties van de vierwielaangedreven GT-R NISMO hebben eveneens een upgrade gekregen, gedeeltelijk dankzij de significant versterkte body. De stijvere structuur bood engineers de basis om de schokdempers, veren en stabilisatoren verder te verfijnen. Samen met de vergrote downforce
resulteert dit een betere handling dan die van het voorgaande model. Dat blijkt uit de snellere slalomtijden en superieure prestaties in bochten (beide zo'n twee procent beter dan van het vorige model). Het Bilstein(R) DampTronic-systeem, dat ook is te vinden bij de GT-R, maakt in de NISMO
gebruik van speciaal getunede schokdempers om de 441 kW van de 3,8-liter twin-turbo V6-motor goed aan het wegdek over te brengen. Het systeem zorgt ervoor dat de demping onder de meest uiteenlopende rijomstandigheden zo perfect mogelijk reageert. Het doet dat aan de hand van data van diverse
elektronische voertuiginformatiesystemen.

De van de VR38DETT afgeleide GT-R NISMO-krachtbron is het resultaat van de expertise die de NISMO-engineers hebben verkregen door de deelname aan races wereldwijd. De krachtbron is gekoppeld aan een zesversnellingsbak met dubbele koppeling. De V6 heeft twee turbo's met een hoge opbrengst en
een grote doorlaatdiameter. Het zijn dezelfde als die in de GT3-competitieversie worden gebruikt. Net als die in de GT-R is ook de motor van de NISMO met de grootst mogelijke precisie met de hand gebouwd door speciaal opgeleide technici. De montage voltrekt zich in een speciale stofvrije
ruimte. Elke motor is voorzien van een aluminium paneel dat de naam vermeldt van de TAKUMI-constructeur die de motor heeft gebouwd.

De nieuwe GT-R NISMO is krachtiger en desondanks nog beter uitgebalanceerd dan ooit. Het is een sportauto waarmee het puur genieten is op bochtige bergwegen en op het circuit.

`De GT-R NISMO geeft de R in zijn naam extra glans. Door zijn verwantschap met racen is hij thuis op elk circuit. De rijder kan de hoogste niveaus van opwinding en rijplezier verwachten', zegt Hiroshi Tamura, Chief Product Specialist van de GT-R NISMO en de GT-R. `De 2017 GT-R was het
startpunt voor de nieuwe NISMO-versie. Het is een nog meer uitgebalanceerde machine, niet alleen door de toegenomen prestaties, ook door het hogere premium-gevoel. Deze auto is het resultaat van ons niet aflatende streven naar ultiem rijplezier.'

De 2017 Nissan GT-R NISMO is verkrijgbaar in vijf kleuren. De productie vindt plaats in Tochigi, Japan, terwijl de motoren worden gebouwd in de fabriek in Yokohama.

Over NISMO
NISMO, de afkorting van NISsan MOtorsports, is het performance-merk van Nissan en een van de bedrijfsonderdelen die de slogan `Innovation that excites' tastbaar maakt. NISMO biedt producten met innovatieve techniek en hoge prestaties, die geschikt zijn voor alledaags gebruik. NISMO-modellen
staan garant voor een geweldige rijervaring met van de racerij afgeleide aerodynamica en styling, met een verhoogde handlingkarakteristiek en onvergelijkbare scherpte.

In de racewereld strijdt NISMO mee op het hoogste niveau van de GT en sportscars, zoals in de Japanse Super GT Series, in de 24-uursrace van Le Mans als leverancier van motoren aan diverse teams en in de European Le Mans Series (ELMS).

Motorspecificaties

Motorcode VR38DETT
Klepbediening DOHC
Cilinders/configuratie V6
Inhoud (liter) 3,8
Vermogen 441 kW/6.800 t.p.m.
Koppel 652 Nm/3.600-5.600 t.p.m.

Afmetingen

Lengte 4.690 mm
Breedte zonder spiegels 1.895 mm
Hoogte 1.370 mm
Wielbasis 2.780 mm

Sitemap