Geschenkverpakkingen van het Mitsukoshi-warenhuis Tentoongesteld in Japan Museum SieboldHuis

dinsdag 21 juni 2016 07:21 Economie

Dit is een origineel bericht van PR Newswire

- "Te mooi om weg te gooien: Geschenkverpakkingen Ontwerp van Japan" Tentoonstelling tot 28 augustus 2016 -

TOKYO, 20 juni 2016 /PRNewswire/ -- In het Japan Museum SieboldHuis in Leiden (http://www.sieboldhuis.org [http://www.sieboldhuis.org/]), Nederland, is er momenteel een tentoonstelling te zien van de geschenkverpakkingen van het Mitsukoshi-warenhuis. De tentoonstelling "Te mooi om weg te gooien: Geschenkverpakkingen Ontwerp van Japan" gebruikt museumobjecten, consumentenitems en geschenkverpakkingen om het verleden en het heden van de verpakking design samen te brengen. De tentoonstelling is rond drie thema's gestructureerd: 1) "Artistiek Japan"; 2) "De Alchemie van het Alledaagse "; en 3) "Verfraaide Intenties."

In het thema "Verfraaide Intenties" wordt een overzicht gegeven van hoe het Mitsukoshi-warenhuis, een van de meest exclusieve warenhuizen in het land, omgaat met geschenkverpakkingen. Geschenken zijn een belangrijk consumptieproduct in Japan en maken een essentieel deel uit van de inkomstenstroom van de warenhuizen. De Japanse praktijk van de geschenkverpakking bouwt verder op de traditie van het inpakken van waardevolle voorwerpen, maar in de hedendaagse context is het benadrukken van de intentie achter het geschenk de primaire functie.

Tentoongestelde Verpakkingen (ex)

1) Koekjes in de winterverpakking van 2015

Reproductie van het houten sculptuur "Magokoro Tennyo" (Godin van Oprechtheid) dat Gengen Sato (1888-1963) in 1960 maakte voor de belangrijkste winkel van Mitsukoshi in Nihonbashi.

2) Koekjes in de winterverpakking van 2015

Reproductie van een ontwerp van grafisch ontwerper Hisui Sugiura (1876-1965) op het voorblad van het Mitsukoshi-magazine van december 1914.

3) Groene thee in de winterverpakking van 2015

Reproductie van een ontwerp van Hisui Sugiura op het voorblad van het Mitsukoshi Times-magazine van november 1913 en het voorblad van het Mitsukoshi-magazine van november 1916.

4) Het kenmerkende "HANA-HIRAKU" inpakpapier van Mitsukoshi

"HANA-HIRAKU" is het eerste oorspronkelijke inpakpapier van het Japanse warenhuis. Kunstenaar Genichiro Inokuma ontwierp het in 1950. Al meer dan 60 jaar lang is een groot publiek er door verrukt als een symbool van Mitsukoshi. We verpakken de aankopen van onze klanten in HANA-HIRAKU om de traditie en het vertrouwen dat Mitsukoshi inspireert met hen te delen.

Video over de HANA-HIRAKU Geschenkverpakking van Mitsukoshi https://youtu.be/e8lhVLqMIqs [https://youtu.be/e8lhVLqMIqs]Een video over hoe verschillende geschenken verpakt worden.

De website van het bedrijf en het oorspronkelijke persbericht (Engels): http://www.imhds.co.jp/english/ [http://www.imhds.co.jp/english/]

Isetan Mitsukoshi Holdings Ltd.

CONTACT: Yukino Kawabe, Corporate Communications, Isetan MitsukoshiHoldings Ltd., Telefoon: +81-3-6205-6003, Fax: +81-3-6205-6009, E-mail:info@imhds.co.jp

Web site: http://www.sieboldhuis.org/http://www.imhds.co.jp/english/

*

*

*

*