IPG Mediabrands lanceert `De D100'

CANNES, Frankrijk-(BUSINESS WIRE)- IPG Mediabrands, de mediaholdingtak van Interpublic Group (NYSE: IPG), in samenwerking met Jonah Berger, Associate Professor, The Wharton School van de Universiteit van Pennsylvania en de New York Times bestseller auteur van Contagious: Why Things Catch On, heeft de inaugurele D100 gelanceerd, met de rangschikking van de 100 meest dynamische bedrijven in de wereld met behulp van nieuwe wereld statistieken.

Dit Smart News-persbericht bevat multimedia. Bekijk hier het volledige persbericht: www.businesswire.com/news/home/20160620006475/nl/

Om de D100 op te stellen werden meer dan 10.000 consumenten verspreid over vier mondiale regio's in vijf belangrijke markten ondervraagd, waaronder de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, China en India. Consumenten werden vragen gesteld over zowel wereldwijde merken als marktspecifieke merken; in totaal werden meer dan 1.200 merken onderzocht. Wereldwijde merken werden gedefinieerd door grote multinationals die ten minste enige aanwezigheid in meerdere belangrijke markten hadden (bijv. Coca-Cola, Nike en BMW). Marktspecifieke merken waren kleinere merken die wellicht alleen aanwezig zijn in een enkele interne markt (bijv. Royal Mail - VK of Hajmola - India).

De Top 10 meest dynamische merken in de wereld zijn:

1. Google

2. Amazon

3. Samsung

4. Nike

5. Intel

6. NASA

7. BMW

8. Mercedes-Benz

9. Audi

10. Lenovo

"De D100, samen met de gegevens die we hebben verzameld om `s werelds meest dynamische merken te identificeren, is ongelooflijk. De dynamische score en de nieuwe wereld merkstatistieken die we hebben gedefinieerd stelt IPG Mediabrands in staat om merken te helpen echt dynamisch te worden en zich te ontwikkelen in het tempo van de consument," aldus Henry Tajer, Global CEO van IPG Mediabrands.

De dynamische score bestaat uit vier belangrijke factoren voor de berekening en bepaling van merkdynamiek, in tegenstelling tot de traditionele maatstaven van de `oude wereld' zoals merkbekendheid en merkwaarde.

De D100 markeert de eerste keer dat het succes van een merk wordt gemeten met nieuwe wereld statistieken, met name:

* FLEXIBILITEIT: de mate waarin merken zich aanpassen aan veranderende marktomstandigheden.

* RESPONSIVITEIT: de mate waarin een merk luistert en reageert op de behoeften van de klant en diens feedback.

* INNOVATIE: de mate waarin merken gebruik maken van nieuwe technologie en innovatieve producten en diensten creeren

* SOCIABILITEIT: hoe groot en betrokken het publiek van een merk is op social media.

Gegevens over de eerste drie factoren (Flexibiliteit, Responsiviteit en Innovatie) werden verzameld via de perceptie van de consument, en de vierde factor, Sociabiliteit, werd verzameld door middel van social media gegevens via Facebook, Twitter en Weibo. Elke factor kreeg een Z-score en daarna een gemiddelde score, om samen om de totale dynamische score van een merk te vormen.

Jonah Berger, Associate Professor van Marketing op de Universiteit van Pennsylvania, verklaarde: "In samenwerking met IPG Mediabrands hebben we een strenge en uitgebreide methodologie toegepast die laat zien welke merken de toekomst opbouwen. Uiteindelijk gaat het er niet alleen om om vandaag actueel te zijn; het gaat erom om morgen transformatief te zijn."

De kern van het onderzoek bestaat eruit dat de wereld fundamenteel is veranderd. Het grootste en oudste merk zijn was voorheen een garantie voor blijvend succes. Maar in de snelle, sociaal verbonden markt van vandaag de dag is er niet alleen sprake van een gloednieuwe wereld, maar ook van een nieuwe merkwereld, waarbij deze vier statistieken dienen als de onderbouwing voor merkvitaliteit en eeuwige groei.

In de gehele D100 is er een duidelijke en positieve relatie tussen de dynamische score en de prestaties van een bedrijf. Dynamische merken, gedefinieerd als merken die een standaard deviatie boven het gemiddelde scoorden op het gebied van dynamiek, hadden van 2014 op 2015 een 2,7% hoger omzetgroeipercentage in het vierde kwartaal. Hoewel dit percentage op zichzelf wellicht niet zo significant lijkt, is de gemiddelde omzetgroei verspreid over alle merken in het algemeen slechts 4,4%. De relatie tussen dynamiek en omzetgroei blijft zelfs bestaan na controle van traditionelere merkstatistieken zoals merkbekendheid en -grootte. Dit suggereert dat merkdynamiek belangrijker is dan de traditionele merkmaatstaven voor de toekomstige prestaties. De relatie tussen dynamiek en omzetgroei wordt vooral gedreven door de factor Flexibiliteit en enigszins door de factor Sociabiliteit. Flexibele bedrijven hebben ook een hogere marktkapitalisatie.

Mat Baxter, Global Chief Strategy & Creative Officer, merkte op: "Dit is een enorm belangrijke studie, omdat het duidelijk de dringende noodzaak toont voor merken om af te stappen van verouderde merkmaatstaven en de dynamische score te omarmen, waarvan bewezen is dat deze nauw gecorreleerd is met de toekomstige omzetgroei en het momentum van bedrijven."

De inaugurele D100 Award werd toegekend aan Google, `s werelds meest dynamische onderneming, en uitgereikt aan Eric Schmidt, Executive Chairman, Alphabet Inc. (Google's nieuw opgerichte moedermaatschappij) op het 63 ^e Cannes Lions International Festival of Creativity in Cannes, Frankrijk.

Voor meer informatie over hoe een bepaald merk heeft gescoord of om toegang te krijgen tot de volledige ranglijst, kunt u terecht op www.thed100.com.

###

Over IPG Medibrands

IPG Mediabrands werd opgericht door Interpublic Group (NYSE: IPG) in 2007 om al haar wereldwijde media-gerelateerde activa te beheren. Vandaag beheren we meer dan $ 37 miljard in marketinginvesteringen ten behoeve van onze klanten en hebben we meer dan 8.500 marketingcommunicatiespecialisten in dienst in meer dan 130 landen.

IPG Mediabrands is een agentschapgroep van de nieuwe wereld, ontwikkeld met dynamische marketing als haar basis. Onze snelheid, flexibiliteit en gegevensintelligentie zorgen dat we groei blijven creeren voor vele van de grootste merken ter wereld. Het netwerk van agentschappen van IPG Mediabrands omvat UM, Initiative, BPN en Orion Holdings, alsmede gespecialiseerde business units waaronder Magna Global, Cadreon, Ansible, Society, Reprise, Rapport en het IPG Media Lab.

IPG Mediabrands. Dynamic by Design.

Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden vergeleken met de tekst in de brontaal, welke als enige rechtsgeldig is.

Bekijk het oorspronkelijke bericht op businesswire.com: www.businesswire.com/news/home/20160620006475/nl/

Contacts

IPG Mediabrands

Dan Friedman, +1-212-883-4780

(Dan.Friedman@mbww.com)