BOOST tweevoudig winnaar bij The Loyalty Magazine Awards

maandag 27 juni 2016 14:36 Economie

Dit is een origineel bericht van PR Newswire

CHAM, Switzerland, June 27, 2016 /PRNewswire/ --

Bij de internationale Loyalty Awards in Londen werden Carrefour en Coop onderscheiden voor hun collectibles' promoties en loyalty programma in Frankrijk, Spanje en Zwitserland ontwikkeld door BOOST, de toonaangevende dienstverlener op het gebied van marketing en sales services.

Boost Group is dit jaar voorgedragen voor de London Loyalty Awards. Zowel Carrefour, met collectibles' promoties in Frankrijk en Spanje, als Coop met haar loyalty programma in Zwitserland, kwamen als winnaar uit de bus. Ze werden onderscheiden in twee categorieen: Carrefour Frankrijk en Spanje wonnen in de categorie "Best Omnichannel Loyalty Initiative of the Year with Minions' Magic" en verdienden daarmee ook een 'highly commended' voor Best Short Term Loyalty Programme en Coop Schweiz won in de categorie "Best Short Term Loyalty Programme for Re-shape perception of Supercard". De Collectibles' promoties zorgden afgelopen jaar voor o.a. omzetverhoging en een hogere bezoekersfrequentie, de loyalty programma's bevorderden de klantloyaliteit.

"Les Minions - La Mechante Collection" en "los Minions - La Baraja Magica" waren twee collectibles' promoties die Boost Group voor de zomer van 2015 heeft gecreeerd en geproduceerd ten behoeve van Carrefour. Ze zorgden voor zowel een nationale hype in Frankrijk als in Spanje: 150 miljoen magic-kaarten zijn verzameld en ruim 280.000 app downloads hebben geleid tot een beduidende verbetering van de omzet, klantenbinding, verhoging van het gemiddelde transactiebedrag en verhoging van de bezoekersfrequentie. Volgens Universal was "Les Minions - La Mechante Collection" bij Carrefour de grootste collectibles' promotie die vorig jaar wereldwijd heeft plaatsgevonden.

In 2015 hebben Coop en Boost met "Re-shape perception of Supercard" fantastische resultaten behaald voor het Supercard loyalty programma met twee topcampagnes die vooral gericht waren op de jongere generatie en op de re-activatie van toonaangevende klanten. De tactische campagnes zorgden voor een grotere klantbetrokkenheid en boden de consumenten tegelijkertijd een betere prijs-kwaliteitverhouding. Daardoor zorgde Coop ervoor dat er meer mensen punten inruilden, het aantal bestellingen steeg met 279% en er was ook een grotere naamsbekendheid bij de jongere generaties.

"We zijn bijzonder trots op deze onderscheiding en spreken hierbij graag onze waardering uit voor de uitstekende samenwerking met Carrefour en Coop. Door onze samenwerking was het mogelijk deze succesvolle promotie te ontwerpen, produceren en uit te voeren. Dit heeft ons in staat gesteld binnen zeer korte tijd klanten te motiveren en te binden", verklaarde Mario Schwegler, CEO van Boost Group.

Philippe Jacques, directeur verkoopondersteunende acties bij Carrefour Frankrijk, verklaarde: "Het fenomeen van de Minions is werkelijk het hoogtepunt geweest in de zomer van 2015: de promotie heeft ons in staat gesteld om het gemiddelde aankoopbedrag van onze trouwe klanten te verhogen en heeft ook nieuwe klanten opgeleverd." Joaquin Cardenas Lima, verantwoordelijk voor promoties en evenementen bij Carrefour Spanje vult aan: "De resultaten van de promotie voor Spanje heeft werkelijk alle verwachtingen overtroffen, zeker voor wat betreft klantparticipatie en omzetvolume." Dr.

Thomas Schwetje, marketing directeur bij Coop Zwitserland voegt eraan toe: "De campagne van vorig jaar sprak consumenten enorm aan, wat voor een hoger deelnamepercentage zorgde. We waren in staat het maximale uit de campagne te halen en ons Supercard programma een stap verder te brengen".

De jaarlijkse Loyalty Awards in Londen staan in het teken van erkenning van innovatieve en uitmuntende klant-loyalty promoties door ondernemingen in Europa, het Midden Oosten en Afrika. Geinitieerd door het vaktijdschrift de Loyalty Magazine dienen de onderscheidingen om bijzondere prestaties op dit gebied te huldigen.

Lees meer op: http://theloyaltyawards.com

BOOST Group - activating shoppers, elevating sales.

Boost Group is een toonaangevende full-service dienstverlener op het gebied van marketing en verkoopdiensten. Wij bieden creatieve concepten en effectieve sales tools voor shopper marketing, collectibles' promotions, loyaliteitsprogramma's en digitale oplossingen.

Op innovatieve wijze activeren wij al sinds 1987 merken en shoppers om verkopen te stimuleren en klantenbinding te creeren, waarbij we de verwachtingen van de klant willen overtreffen. Met kantoren in Zwitserland, China en de Benelux leveren we onze diensten aan meer dan 150 grote merken en retailers in ruim 15 landen. Meer informatie over Boost one-stop-shopping vindt u op: http://www.boostgroup.nl Contact: Laura Mattiucci - Marketing Manager - laura.mattiucci@boostgroup.ch - T: +41-58-201-94-47 - Mob: +41-79-955-72-03

Boost

*

*

*

*