Eelco Blok kandidaat Raad van Commissarissen PostNL N.V

Den Haag, 22 juni 2016 - Zowel Standard & Poor's (S&P) als Moody's heeft de credit rating van PostNL een stap verhoogd. Dit is gebaseerd op de verbetering van de financiele positie van PostNL. Zij namen de verkoop van het belang in TNT Express aan FedEx op 25 mei 2016, volgend op het openbaar bod van FedEx op TNT Express en resulterend in een opbrengst van EUR643 miljoen, mee in hun beoordeling. Zie de berichten van Moody's (21 juni) en S&P (22 juni) voor nadere details.

De actuele credit ratings van PostNL zijn:

* S&P's: BBB+ met stable outlook (van BBB met positive outlook)

* Moody's: Baa2 met stable outlook (van Baa3 met positive outlook)

Volgens ons dividendbeleid, zijn de voorwaarden voor het uitkeren van dividend een positief geconsolideerd eigen vermogen en de zekerheid van een BBB+/Baa1 credit rating.

Extra informatie

Over PostNL

Wij zijn PostNL. Wij verbinden voor onze klanten de fysieke en online wereld. Zo verzorgen we de communicatie tussen mensen en bedrijven. Op een gemiddelde dag bezorgen we in heel Nederland 500.000 pakketten en 10 miljoen brieven. We bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen we het dagelijkse leven voor onze klanten gemakkelijker maken. Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf beschikken we over het grootste en modernste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Daarnaast zijn we actief in Duitsland en Italie. Bij PostNL werken in totaal meer dan 49.000 mensen. In 2015 bedroeg onze omzet bijna EUR 3,5 miljard.