Heijs Food Products winnaar 2016 in Vleesverwerkingsbranche


Nationale Business Succes Award 2016: iedere zondag op RTL7 om 13:55 uur

Rotterdam, 20160719 -- Heijs Food Products is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Vleesverwerkingsbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Heijs Food Products weet zijn grote knowhow op gebied van vleesverwerking uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een hoogwaardig bedrijf dat alle lof verdient.’

Gegarandeerd botvrij, specifiek op maat gesneden, gesorteerd op gewicht en afgezet binnen de voedselindustrie in binnen- en buitenland. Kipproductenspecialist Heijs Food Products (HFP) werkt met de beste kwaliteit borststukken, aangeleverd door eigen productiebedrijven van de Heijs Groep. Afnemers bestaan voornamelijk uit het hoge segment van grootwinkelbedrijven, zoals Marks & Spencer en Tesco. Maar ook Kentucky Fried Chicken en producenten van kant-en-klaarmaaltijden, cateringbedrijven en supermarkten maken gebruik van Heijs-kipfilet. Daarnaast is het bedrijf partner bij het ontwikkelen van specifieke en eigen kipproducten. Onder merknaam van de klant produceert het tailormade kipproducten met een eigen vorm, smaak, verpakking en beleving. Heijs Food Products BV, opgericht in 1984, is gevestigd in Hoogeveen en telt circa 275 medewerkers.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Heijs Food Products een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Heijs, want men is continu bezig zijn producten en processen te verbeteren en optimaal af te stemmen op de klant.’

Strak georganiseerde productielijnen

De jury prijst met name de drive om een in alle opzichten zo goed mogelijk product met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding te leveren. ‘In de indrukwekkende fabriekshallen van Heijs in Hoogeveen worden maar liefst 200.000 achtwekenkuikens per dag verwerkt’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Circa 80 procentdaarvan wordt dagelijks geëxporteerd naar Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje. Opvallend aan het gehele productieproces zijn de uitermate strak georganiseerde productielijnen die er ook zeer netjes en opgeruimd uitzien. Uiteraard is deze discipline ingegeven door de vele audits van cliënten en toezichthouders die regelmatig plaatsvinden, maar het zegt ook veel over de daadkracht en managementstijl van de huidige directie.’

De verwerkingsprocessen zijn zo ingericht dat men altijd kan traceren waar mogelijke fouten zijn gemaakt. Alle productielijnen in de fabriek zijn verregaand geautomatiseerd en feitelijk kan ieder stukje vlees van het begin tot het einde gevolgd worden. Mocht de consument een klacht hebben, dan is het product altijd te herleiden tot de fokkerij waar het kuiken vandaan komt. Zwaan: ‘Dierenwelzijn is overigens een belangrijk prioriteitsgebied bij Heijs. Samen met de Universiteit van Twente en wetenschappelijk medewerkers van Marks & Spencer wordt continu gewerkt aan verbeteringen van de leefomstandigheden van de kuikens.’

‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper. Terecht de branchewinnaar!’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.heijsgroep.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut

Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met een eigen televisieprogramma en een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van het succes, de merkbekendheid en de company pride van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma De Succesfactor, is gestart in januari en wekelijks tot einde 2016 te volgen op RTL 7, zondags om 13:55 uur.