AMONDO Nederland winnaar 2016 in Reisbemiddelingsplatformbranche


Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160726 -- AMONDO Nederland BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Reisbemiddelingsplatformbranche. Het bedrijf heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een bijzondere insteek en sterke positionering. ‘AMONDO Nederland weet zijn grote knowhow op gebied van reisbemiddeling uitstekend te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid. Een briljant businessconcept.’

 Reisbedrijf AMONDO Nederland BV geeft reizigers de kans om reiservaring te delen met hun netwerk en zelfstandig te bemiddelen bij het boeken van reizen naar alle uithoeken van de wereld. ‘De leukste en zonnigste bijbaan van Nederland’, aldus het bedrijf, dat deze zelfstandige reisagenten vanuit zijn Service Center ondersteunt met de nodige vakkennis en systemen. De organisatie biedt een platform aan gegadigden die graag vanuit huis, parttime of fulltime als Travel Networker aan de slag willen en daarbij zelf hun eigen werkuren willen bepalen. AMONDO Nederland BV is opgericht in 2014. Het heeft een Service Center in Den Haag en is in heel Nederland actief.

De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in AMONDO Nederland BV een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij AMONDO, want men is continu bezig zijn diensten en faciliteiten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Reisbureau 2.0  
De jury prijst met name het eigentijdse verdienmodel. ‘Met Amondo doet het reisbureau 2.0 zijn intrede’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Het is een concept waarbij deelnemers – Travel Networkers – op basis van reiskennis en -ervaring gefaciliteerd worden om bij te verdienen met de verkoop van reizen. Oftewel, het principe van de bestaande netwerkmarketing-organisaties zoals Tupperware en Herbalife, verpakt in een ultramodern en digitaal jasje. AMONDO biedt als ondersteuning een servicecenter, een persoonlijke website met boekingsapplicaties en persoonlijk support middels intranet, cursussen en workshops. Bovendien wordt er zeer actief gebruik gemaakt van een Facebook-intranetcommunicatiemedium. De verdiensten voor de Travel Networker liggen tussen de 5 en 8 procent van de reissom. Een briljant businessconcept.’

‘AMONDO slaagt erin om met zijn uitgekiende marketing-netwerkstrategie op efficiënte en prettige – lees: niet-dwingende – wijze vakanties aan te bieden waarbij alle betrokken partijen profijt hebben. AMONDO als marketingfacilitator, de Travel Networker omdat deze een commissie ontvangt over de door hem of haar verkochte vakanties, en de klant omdat deze op een persoonlijke manier wordt bediend tegen marktvriendelijke kosten.’

‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper. Daarom mag AMONDO zich terecht de branchewinnaar noemen! ’, aldus de Nominatiecommissie.

Meer informatie: www.amondo.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.