Thermo King Transportkoeling winnaar 2016 in Koudeketenlogistiek


Succesvol Nederland presenteert de beste bedrijven van Nederland; elke zondag op RTL7, 10.30 uur

Rotterdam, 20160726 -- Thermo King Transportkoeling BV is door het Nationale Business Succes Award Instituut uitgeroepen tot winnaar 2016 in de Koudeketen-logistiekbranche. Het heeft zich volgens de Nominatiecommissie ontwikkeld tot een toonaangevende organisatie met een zeer sterke positionering. ‘Gedrevenheid, passie, innovatievermogen, durf en visie, plus een sterke focus op de klant maken van deze organisatie een topper!’

Thermo King Transportkoeling BV speelt een belangrijke rol bij het wereldwijde vervoer van producten die permanent in een geconditioneerde omgeving moeten verblijven om maximale versheid en levensduur te waarborgen. Met oplossingen op het gebied van mobiele transportkoelingen heeft de onderneming alle vereiste expertise in huis om het logistieke koudeketenproces van bedrijven te optimaliseren. Klanten kunnen rekenen op een breed portfolio van producten, uitsluitend gecertificeerde technici en een wereldwijd serviceapparaat. De Nominatiecommissie van het Nationale Business Succes Award Instituut ziet in Thermo King Transportkoeling BV een vooruitstrevende organisatie die naar verwachting in de toekomst nog veel successen gaat behalen. ‘Innovatie is het sleutelwoord bij Thermo King, want men is continu bezig zijn diensten te verbeteren en af te stemmen op de wensen van de klant.’

Optimaal temperatuurbeheer
‘Fabrikanten, winkeliers en consumenten stellen – terecht – de hoogste normen aan productkwaliteit, maar willen tevens dat hun koeltransporten zo min mogelijk het milieu belasten’, stelt Robert Zwaan, hoofd van de dagelijkse Nominatiecommissie. ‘Koelunits moeten dan ook 24 uur per dag fluisterstil werken en voldoen aan de steeds strengere eisen die aan CO2-emissie worden gesteld. Thermo King werkt daarom continu aan verbeteringen, met als paradepaardje de baanbrekende Cryotech-koeltechnologie, die minimale impact op het milieu heeft. Met deze complete, eenvoudige en robuuste oplossing op basis van een gerecycled koudemiddel behoren zowel geluid als uitstoot van diesel tot het verleden. Dankzij de nieuwe SR-3 CryoTech-controller staat het systeem garant voor de snelste pull-down en temperatuurherstel in de markt. Optimaal temperatuurbeheer voor de koudeketen, dus.’

Aan de ontwikkeling van deze nieuwe techniek is zeer veel tijd besteed. De CryoTech-serie voldoet dan ook ruimschoots aan de veeleisende PIEK-norm, die hard op weg is om de Europese norm voor geluidsarme apparatuur te worden. Zwaan: ‘CryoTech is één van de stilste koelsystemen ter wereld en heeft daarnaast als belangrijk voordeel dat er geen uitstoot van koudemiddel plaatsvindt. Dit past uitstekend in het Lean and Green-beleid dat Thermo King de laatste jaren toepast’.

Thermo King Transportkoeling BV, opgericht in 1989, is onderdeel van het grote beursgenoteerde Ingersoll-Rand, dat wereldwijd actief is. Het bedrijf is gevestigd in Rotterdam, telt circa 110 medewerkers en is in Nederland actief. Als corporate dealer fungeert het bedrijf als proeftuin en innovatiemotor voor het gehele internationale concern. ‘Thermo King weet zijn enorme kennis van geconditioneerd transport te combineren met een innovatieve aanpak, waardoor het zeer hoog scoort op klanttevredenheid’, aldus de Nominatiecommissie. ‘Terecht de winnaar in deze branche!’

Meer informatie: www.thermoking.nl

Over het Nationale Business Succes Award Instituut
Het Nationale Business Succes Award Instituut nomineert sinds 2011 jaarlijks de beste bedrijven van Nederland in specifieke branches op basis van strenge selectiecriteria. Een Succes Award wordt op basis van onderzoek toegekend aan ondernemingen die excellente resultaten hebben bereikt in hun branche en een lichtend voorbeeld zijn van succesvol ondernemen. De Nationale Business Succes Award is de eerste en de enige jaarlijkse ondernemersprijs van Nederland, met eigen televisieprogramma’s als Succesvol Nederland en De Succesfactor en kent een hoofdprijs van 100.000 euro.

De missie van het Nationale Business Succes Award Instituut is tweeledig: het delen van actuele innovaties en kennis over de succesfactoren van ondernemingen in Nederland via (crossmediale) aandacht, en het versterken van de company pride en reputatie van de genomineerde ondernemingen via deze ondernemersprijs en het platform van de Nationale Business Succes Award.

De huidige editie van Nationale Business Succes Award (2016), inclusief het aanverwante tv-programma Succesvol Nederland waarin de genomineerde wordt getoond, is gestart in januari.